Vezérműláncot kellene már cserélni vagy még húzza?
Tavaly vettem egy Golf 5-öt, 2008-as autó 255 ezer km van jelenleg benne,vezérműláncos. Eredeti lánc van benne. Úgy tudom 200 -250 ezer körül nem árt egy csere. Nem zörög,nem ad ki hangokat, a motor sem lusta. Szerelő meg tudja nézni h szükséges-e a csere?
Illetve drága ez a csere manoperával együtt?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Google szerint minimum 3 féle láncos motorral szerelték, gyorsan kiszopom a kisujjamból hogy neked melyik van.
Egy típusspecifikus fb csoportban kérdezd meg a tulajokat hogy kell, ajánlott vagy nem érdemes cserélni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igen, az 1.2 Fabiában is előjel nélkül nyúlt a lánc addig, míg át nem ugrott.
Nem írtad milyen motor, régen a láncok ugye simán elmentek ennyit, de manapság divat alulméretezni a láncot, amik alig mennek 120-150 ezret. Ráadásul pont a korabeli Volkswageneknél, az EA111-es TSI-nek volt láncnyúlásos típusbetegsége, ami miatt az eredeti 120 ezres csereperiódust lecsökkentették 90 ezerre. Szóval ha az még tényleg a gyári lánc, akkor én mindenképpen cserélném. 255 ezer típustól függetlenül sok a láncnak, persze lehet hogy a csereperiódus is mondjuk 250 ezer, de ki tudja, hogy előtted hogy használták, milyen olajjal, milyen sűrűn cserélték, stb... szóval lehet szét van nyúzva. Én tuti cseréltem volna már megvételkor, most meg már egy percet sem várnék.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
a VW olyan vezérmű láncokat használ mint amik egy Tescos biciklin vannak, keskeny igy nyúlik, főleg ha nem tartják be az olajcsere ajánlott intervalumát...
Szerintem van erre gyári csere intervalum, ez nem japán láncos motor, na azok gyakorlatilag örökké tartanak, max ha a tulaj elhanyagolja az olajcseréket akkor lehet baj, de azok elkezdenek csörögni, mielőtt baj lenne A VW lánca megnyúlik és igy simán átugrik, el is szakadhat.
Tuti van csereperiódusa
Rá kell keresni a neten...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!