Rossz motorolaj típus milyen problémákat okozhat? A viszkozítás megfelelő, de a Dexos 2 gen 1 szabványt nem teljesíti.
Sziasztok! Az alany egy Opel Astra J 1.4T amibe véletlenül Motul 5w30 8100 eco-nergy motorolaj lett töltve. A kérdésem, hogy ez milyen problémákat okozhat? Érdemes azonnal cserélni vagy azért 1-2 ezer km-et még meglehet vele tenni?
Előre is köszönöm!
Nem fog összedőlni a világ, de az amúgy is erősen ajánlott (főleg a turbó miatt) 10 ezres csereidőt ne lépd túl.
Nem tudom egyébként milyen olajat használtál volna alapból, de én ajánlanám 5W-30 helyett az 5W-40-et. Jó az 5W-30 is, gyári ajánlás, semmi gond, csak az Opel motorok egy jó 10 fokkal melegebben üzemelnek, mint az átlag és hát nyilván az olajnak az nem tesz jót. Ha 30 helyett 40-et kap, az segít, jobban tűri a meleget. Ha maradsz a 30-nál, akkor a 10 ezret semmiképpen se lépd túl, akkor sem ha bele való Dexos2. Oké mondjuk 40-essel is le kellene cserélni 10 ezernél, de érted mire gondolok... :D
Az mivel lesz jobb, ha 1-2k km múlva cseréled le?
Egyébként fokozott kopás, ezáltal a motor hamarabb elhasználódik. De hogy ez pontosan ennél a motornál mennyit jelent ilyen olajjal, azt senki nem fogja megmondani neked biztosan. Én személy szerint akkor lennék nyugodt csak, ha belevaló olaj van benne. De kinek mi
#1 Igazad van, te sokkal okosabb vagy mint a mérnökök. Rakjál azt amit akarsz a saját autódba, de másoknak ilyen tanácsokat ne adj.
Gyári előírásnak megfelelő olajat kell használni, ha azt akarod, hogy sokáig bírja az autó. Én ettől függetlenül benne hagynám kérdező, mivel a viszkozitás legalább megfelel, de max. 10 ezer km után cseréld le és következőleg figyelj oda az előírásokra.
#4 Ki beszélt gyáritól eltérő olajra, ember? Nem kellene rögtön beleugatni olyanba, amihez nem értesz.
Először is, Dexos2-ből kapásból van 5W40-es, például Motul 8100 X-Clean, amit én is használok.
Másodszor, ha a szabvány nem elég, akkor elárulom, hogy az Opel gyárilag 5W40-et ajánl a G Astra óta minden benzines motorjához, az 5W30 csupán alternatívként szerepel. Tudom, mert nekem is az van.
Harmadszor pedig, veled ellentétben én nem a levegőbe beszélek, naponta látok éppen elég autót ahhoz, hogy a véleményem a valóságon alapuljon. Nekem is benzines Opelem van, az előző is benzines Opel volt, kollégámnak is benzines Opel van és cseréltem már pár tucat Opelen olajat. Az 5W30 megég. 5 ezer után elkezd kokszosodni. Nem annyira nyilván, mint egy dízel olaj, de sokkal sötétebbé válik, mint amit egészségesnek lehet hívni. Az 5W-40 gyönyörű őzbarna 10 ezer után is.
Na most, ha sima szívóról beszélünk, akkor az 5W-30 is megfelelő lehet, nekem nem kéne, de nagy kárt nem fog tenni. Csakhogy a kérdező autója turbós. A koksz megöli. Meg mint mondtam, az Opelek üzemi hőmérséklete 102 fok, ami sokkal több, mint az átlagé, tehát az 5W-30 hígabb lesz mint más motorokban, így a kenési képességei is gyengébbek lesznek, mint más autókban. Felőlem mehet bele 5W-30 is, én csak egy tanácsot adtam, nem kötelező megfogadni. Csak ha 100 ezernél elszáll a turbó, ne érje meglepetésként.
Ismétlem: csak egy tanács volt. Megalapozott, de nem kell megfogadni.
Nem Dexos1 gen 2 kell bele? Dexos2-ből nem tudok róla, hogy lett volna több generáció is.
K Astra 1.4T motorjaiba kezdetben dexos2 volt az előírás, később módosították dexos1 gen2-re az LSPI probléma miatt.
J Astránál, ha jól emlékszem ez még a szívócső befecskendezéses, talán 140Le körüli motor. Annál pdig még nem nagyon volt jellemző az LSPI.
A Dexos2, az ACEA C3 szabványra épül. Ha ezt tudná a beletöltött olaj, akkora baj nem lenne. De ahogy nézem ez A5/B5 szabványú. Hogy okoz-e gondot, azt senki nem fogja tudni megmondani neked. Én amit javaslok, hogy a következő olajcserét hozd előrébb amennyire csak lehet! Az A5/B5-nek alacsonyabb a HTHS viszkozitása, kevésbé jól keni pl a hajtókarcsapágyakat, mint egy C3-as, amire az autód van tervezve. Hosszú távon ez biztos nem használ neki.
Ha leengeded, tölts bele Eneos Sustina 0W20-at. Ezzel nem lehet széthajtani egy motort, bármilyen is.
Az én japó autóm ezzel megy.
Köszönöm a válaszokat mindenkinek!
Nem szerettem volna vitát kirobbantani a saját figyelmetlenségem miatt így ezért elnézést. Mindenesetre legközelebb jobban oda fogok figyelni...
"Vegyél Sustinát" :D
Téged is megvettek a marketingesek kilóra. Az Astra gépkönyvébe kétlem, hogy szerepel ajánlott viszkozitásként a 0w20-as olaj, de csak öntögess bele mindent, meg pisálj bele a blokkba is, hátha az segít.
A gépkönyv az első, amit figyelembe kell venni olajválasztásnál. Viszkozitásra is van ajánlás, Acea és API szabványra is van ajánlás, gyártói szabványra (Opelnél Dexos 1-2, régebbieknél GM-LL-A-025, B-025, stb.) is van ajánlás.
Ezek együttes figyelembevételével válassz terméket. A hidegoldali viszkozitásnál 5 fölé nem mennék, főleg télen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!