Autó turbósításban jártasok, okosok figyelem. Milyen autót vegyek, amibe érdemes turbót rakni?
Szeretnék vásárolni egy autót 2 millió Ft körül. Szeretnék belerakni olyan tuning cuccokat, amitől az autómnak a teljesítménye 200Le körül fog mozogni és sziszegő, kattogó hangot ad.
Nem nagyon értek hozzá sajnos, ezért kérdezem.
Szerintetek milyen autót vegyek, amibe érdemes rakni ilyet?
Audi, Bmw, Opel, VW, esetleg mazda...
Ezeken belül Audi A3, vagy TT, VW Golf vagy Opel astra.
SZeretném ha sok jó tanácsot írnátok és ha írtok egy autót, bizonyos motorral, akkor valahonnan bemásoltok mellé egy eladó autó LINKET (LÉGYSZI) .
Miket kell belerakni az autóba és mennyibe van kb.?
És hol van olyan műhely, ahol segítenek kiválasztani és be is szerelik.
Köszönöm szépen.
Volt már pár kérdés a témában és a válasz még mindig ugyanaz: nem éri meg szívómotoros autót turbóssá alakítani. Jó móka, jól elszórakozol vele, de sem árban, sem használati értékben nem ér annyit, amennyit ráköltesz (időben, pénzben). Csak akkor éri meg, ha értesz hozzá és nagyrészt magadnak építed.
Vagy egy kihegyezett, nagyon jó szívómotort kell építened (a Honda VTEC-jeiből és a BMW sorhatosából jól lehet, de kellő tudással bármitből megoldható), vagy egy gyárilag turbós autót kell venned. Abba lefújószelepet építve sziszegni és prüszkölni is fog kellő mértékben. Kattogni akkor fog, ha előtte tönkreteszed a féltengelycsuklókat.
sztem nissan skyline-t vegyél vagy toyota suprát ha ilyen brutál hangot meg erőt akarsz:
http://www.youtube.com/watch?v=lB2qsj4Tzm0
bár ez van vagy 1200 lóerő
Érdekelne az első válaszolótól, hogy milyen autót, ajánl akkor? Tudnál linkelni egyet?
Honnan tudom hogy melyik szívómotor?
Nem pályára kell, de nagyon sokat járok Németországba és sokat megyek atópályán.
A turbó nem a teljesítmény, hanem a hang miatt kell.
Eléggé felba.sztál a kérdéseddel!
És aki 420Le-s gyári BMW M3-assal járkál, vagy Porscheval...
Egy 10 éves Audi TT is jobban megy, mint amilyen autót akarok.
Nem azt írtam ki, hogy egy 850LE-s motort hogyan tudnám tovább fokozni.
Igen, városba kell!!!!!
• . . . . . .. . . . . . . . . . . ,.-‘”. . . . . . . . . .``~.,
. . . . . . . .. . . . . .,.-”. . . . . . . . . . . . . . . . . .“-.,
. . . . .. . . . . . ..,/. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ”:,
. . . . . . . .. .,?. . . . . . .... . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .\,
. . . . . . . . . /. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,}
. . . . . . . . ./. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,:`^`.}
. . . . . . . ./. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,:”. . . ./
. . . . . . .?. . . __. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . :`. . . ./
. . . . . . . /__.(. . .“~-,_. . . . . . . . . . . . . . ,:`. . . .. ./
. . . . . . /(_. . ”~,_. . . ..“~,_. . . . . . . . . .,:`. . . . _/
. . . .. .{.._$;_. . .”=,_. . . .“-,_. . . ,.-~-,}, .~”; /. .. .}
. . .. . .((. . .*~_. . . .”=-._. . .“;,,./`. . /” . . . ./. .. ../
. . . .. . .\`~,. . ..“~.,. . . . . . . . . ..`. . .}. . . . . . ../
. . . . . .(. ..`=-,,. . . .`. . . . . . . . . . . ..(. . . ;_,,-”
. . . . . ../.`~,. . ..`-.. . . . . . . . . . . . . . ..\. . /\
. . . . . . \`~.*-,. . . . . . . . . . . . . . . . . ..|,./.....\,__
,,_. . . . . }.>-._\. . . . . . . . . . . . . . . . . .|. . . . . . ..`=~-,
. .. `=~-,_\_. . . `\,. . . . . . . . . . . . . . . . .\
. . . . . . . . . .`=~-,,.\,. . . . . . . . . . . . . . . .\
. . . . . . . . . . . . . . . . `:,, . . . . . . . . . . . . . `\. . . . . . ..__
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .`=-,. . . . . . . . . .,%`>--Bővebben
Turbódízelre nem lehet lefújószelepet rakni, mert nincs benne fojtószelep. A lefújószelep arra való, hogy a bezáródó fojtószelep mögött feltorlódó légoszlopot engedje el, hogy ne lassuljon a turbó turbinakereke. Mivel a turbódízelen nincs fojtószelep (igen, tudom, az EGR miatt van, de az egészen más), ezért nem lehet rá lefújószelepet tenni.
Ha pedig csak a hang miatt kell a turbó, akkor ki kell ábrándítsalak: sajnos a teljesítményt is növelni fogja. Sajnálom, ez van. A turbófeltöltő elsődleges szerepe ugyanis a teljesítménynövelés, a fújtatás, prüsszögés csak extra.
A turbós benzinmotorokat a "turbo" típusjelzésről vagy a motor megnevezésének "T" betűjéről ismered fel legkönnyebben - de ez nem általános. Néhány példa: a BMW 35i és 50i jelzésű motorjai turbósak (ez mondjuk pont kivétel), a VW AG TFSI és TSI névvel illeti a turbós benzineseit, a FIAT-nál MultiAir néven futnak, a Volvokban T3-4-5-6 (valamelyik szám) a jelzésük, a PSA-nál THP a motor megjelölése... Hirtelen ennyi jutott eszembe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!