Hol lehet katalizátort venni a kocsimba?
17 éves Ford Fiesta, jóideje ég a check engine de pár hete elég kevés erő van a kocsiban, egyáltalán nem "húz". Szerelő megmérte, a szondák működnek szerinte a katalizátorral van a hiba
Én szeretném megnézni mennyibe is kerülnek de egyik magyar webshopban sem mutat megfelelő katalizátort
Mivel 2 év múlva ha lejár a műszaki elakarom adni ezért a lehető legolcsóbb érdekelne, hogy legalább addig menjen rendesen a kocsi és ne legyen sokkal magasabb a fogyasztása
Ha egyik autósbolt sem tud, akkor érdemes megkérdezni a Cromax-ot. Eredetileg csak Ford alakatrészekkel foglalkotak, szerinem tudnak segíteni.
Ez megbízható oldal?
Mert itt van Starline katalizátor 84 ezerért amit elvileg 3 nap alatt beszereznek, ez nagyon tetszetős mert a Bosal márka 120-185 ezer. 84-et még ki is adnék érte.
Esetleg nem tudod hány óra meló lehet beszerelni? csak hogy legyen fogalmam ha a szerelő 5-6 órát mond sokalljam-e
"Ez megbízható oldal?"
Amíg Fordom volt, elég sokmindent tőlük vettem. Olcsóbban, mint az autószerelőm a 40%-os kedvezményével. Sok éve léteznek, megbízhatóak.
Próbaképpen megnéztem a unix-nál, nyilván hasraütésszerű motorral, de van: [link]
Bontóban lehet még próbálkozni, de nyilván ott kétséges, milyet fogsz ki. Ha mázlid van, két évre bőven elég lehet. Egyébként lehet, hogy érdemes elvinni egy másik szerelőhöz, aki biztosat is tud mondani.
A katalizátor nem tud elromolni. Az nem olyan, mint a dízel DPF, hogy ha pl. sosem regenerál rendesen, akkor eltömődik és megdöglik. A katalizátor egyetlen módon mehet tönkre: ha leszakad, de akkor az olyan csörömpöléssel jár, hogy tudnál róla, ha így lenne. Tény, hogy a leszakadt katalizátor is tud erővesztést eredményezni, mert dugulást okozhat, de egyrészt elkezd kolompolni és összetéveszthetetlen hangja van, másrészt ha 2 szondás a rendszer, akkor a 2. szonda is kapásból hibát fog kimutatni. A 2. szonda hibáját sokszor úgy konstatálja a hibatároló, hogy a katalizátor hatásfok alacsony, ami miatt az együgyű, autókhoz analfabéta, 5000 ezres bluetooth OBD-vel operáló marhák rögtön katalizátort akarnak cserél(tet)ni, de ha a katalizátor nincs kiszakadva, akkor ott bizony a szonda a rossz.
Szóval én szívesen meghallgatnám, hogy az a remek szerelő mi alapján állítja, hogy katalizátor hiba, mert nekem gyanús, hogy nem tudja mit beszél.
vannak cégek amik a katalizátor kipucolásával a belsejük kicserélésével foglalkoznak, igy a tipus specifikus katalizátorok is emberi áron újra munkára foghatók lesznek
pl: [link]
#5
Másik szervízben műszakija volt a kocsinak 2 hónapja akkor kicseréltették a hátsó dobot mert szerintük lyukas volt (én ennek semmi jelét nem tapasztaltam) és állításuk szerint a check engine nem jön elő többet, de 10 km. után az autó vánszorgott, nem ment gyorsabban 70-nél. Visszamentem, csináltak vele valamit (kábel közel volt a motorhoz szerintük) és pár ezer km-ig szuper volt a kocsi, ment mint még soha
Most pár hete az autó nem húz, eddig 15 mp alatt volt 100-on (sacc) most kell neki 25 mp is
A szerelő rákötötte a műszerét és megnéztük hogy viselkednek a szondák, állítása szerint az első remekül működik míg a második nem tud működni mert rossz a katalizátor.
Nem hiszem, hogy hazudna. Ő is azt mondta bár a lambdákkal lenne baj mert az jóval olcsóbb mulatság.
#4
Kérdés feltevése előtt néztem meg, nincsen
Amit te találtál az a 69 lovashoz van, az enyémhez ez a jó:
"míg a második nem tud működni "
Mert kizárta egyáltalán azt, hogy esetleg a szonda rossz?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!