Érdemes a magasabb áramdíj után is elektromos autót venni?
Nem, így most már nem fogja megérni.
Teljesen bizonytalan lett, mi lesz így az otthoni töltéssel.
Persze hogy érdemes.
Sokkal olcsóbb a karbantartás, olcsóbb az "üzemanyag" is, és csak mégolcsóbb lesz.
Egy átlag elektromos autó ársapkás dieselel kb 8,4 liternek megfelelő költséget fogyaszt, ár sapka nélkül pedig 5,5 liter.
Gajdán Miklós elemezte nemrég egy cikkjében.
Az én diesel 5,7-et fogyaszt!
#4
Maximum Ionityről töltve…
Otthon töltögetve eddig kb annyira jött ki mintha 2 litert fogyasztana az autó, ez most legrosszabb esetben is csak a duplája lett, de a Villanyautósok felmérése alapján az elektromos autósok felének napeleme is van. Nekik H tarifájuk van és itt nem történt változás.
Ja és még helyenként vannak ingyenes töltők is…
Megnyugtatlak, az üzemanyagon sem lesz sokáig ársapka, majd számoljuk újra mikor 800-900 Ft-ért kell tankolni.
A H tarifával nem lehet autót tölteni, az csak fűtési szezonban lehet fűtésre használni, a szolgáltatónál bejegyzett készülékre (hőszivattyú, fűtőklíma...) Ehhez nem is nyúltak hozzá, változatlan áron adják.
Autót A tarifáról lehet tölteni, itt feltételezhetjük, hogy az éves rezsi csökkentett keretet elhasználja a háztartás. Így az autóra alapból a 70,1 Ft/KWh-val érdemes számolni. Kivéve ahol van napelem is.
Ez kb 90%-os költség növekedés otthoni A tarifa töltéssel.
Az elektromos autók átlagos töltési hatásfoka 90% körüli.
Ha átlag fogyasztást 18-19 KWh/100 km nek vesszük (pl: E-niro, E-208, i3, Zoe, ID3) --> 18,5
18,5x90%= 20,35 KWh/100 km --> 20,35x70,1 ft/kwh = 1426 Ft/100 km
20,35x36,9 = 750 Ft/100 km
Egy átlag diesel 5-6 litert eszik -->5,5 l/100 km --> 5,5x480=2640 ft/100 km. Ár sapka nélkül 5,5x792 =4356 ft.
Egy átlagos benzines 8x480=3840 ft, 8x760=6080 ft/100 km
LPG +5% -->8,4 l/100 km 8,4x400=3360 ft/100 km
Jelenleg azt mondanám az lpg beszerelése piaci árakon nagyon hamar megtérülhet benzines autóknál, befektetés 350-400000 ft. (SOSEM AJÁNLOTTAM SENKINEK, DE MOST JÓ ALTERNATÍVA LEHET)
Az átlag magyar 16 éves kocsival jár 1-2 millió értékben, kevesen engedhetik meg maguknak a mindenre is használható 8-18 milliós új/használt elektromos autókat.
Akárhogy is számolom, az átlagos villanyautós fogyasztás (20kWh/100km) az új, magasabb áron számítva is csak 1400 forint. Ebbe a 480-as üzemanyaggal ~3, 719-essel (piaci benzinár) ~2, 800-zal számolva pedig 1,75 liter fér bele.
Amit #4 ír, az az először belengetett, 200 forint feletti villanyár mellett lenne esedékes. Az új ár viszont ,,csak” 70 forint.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!