Ez lehet önindító hiba?
Reggel leállítottam a kocsit és már nem indult be. De aztán betolták nekem és beindult. Aztán most megint beindult már egy csomószor, pöccre. De nem tudom mi okozta a hibát és félek megint előjön. Nagy lehet a baj?
A szervízben leszartak engem oda mentem de teltház volt és nem fogadtak.
önindító, akkumulátor, gyújtáskapcsoló relé. Több oka lehet és csak ötletelni tudok, mivel nem írtad le a tüneteket.
Amikor nem indult, milyen hangokat adott az autó? Mi történt pontosan?
Nagy valószínűséggel önindító hiba, és én a szénkeféjére tippelek. Mivel betolták és beindult és menet közben valamennyit rázkódott így a rugó még valamennyi maradék részt rátudott lökni ezért működik még, de ez borzasztaón hamar lefog kopni. Szénkefés motoroknál bevált módszer a kocogtatás azzaé kis időre még életre lehet kelteni de ennyi.
Én javaslom foglalj időpontot szervízbe és kérd hogy vizsgálják át. Mai világba nem működik az hogy bemész csak úgy és rögtön foglalkoznak az autóddal.... Nem is értem hogy gondoltad ezt. Nyilván azért szartak le mert nincs kapacítás, időhöz vannak kötve mással foglalkoznak ezért foglalj időpontot és ha eljön a te időd akkor foglalkoznak majd az autóddal.
Lehet simán megtört kábel is, nekem az okozott hasonló problémát, de a #2 által felsoroltak bármelyike is. Látatlanban tényleg nem lehet megmondani, én szerencsejáték-jelleggel a relé környékére fogadnék :)
Sajnos ez olyan probléma, amit nem nagyon szeretnek a szervizekben, mert az időszakosan jelentkező problémát nehéz diagnosztizálni. Mindenképpen egy lelkiismeretes szerelőhöz vidd el és csináltasd meg minél hamarabb, mert Murphy törvényének megfelelően 100-ból 99-szer tudod majd indítani, de pont a legrosszabb helyen fog cserben hagyni!
Ha megint nem indul be és ezt több próbálkozásra is megteszi, akkor ne tolasd be, hanem menjél más módon munkába. És délután egy multiméterhez értő valakivel nézesd meg, hogy hol vész el a feszültség. Az is fontos információ, hogy kattan-e az önindító reléje, illetve a bendix behúzómágnese (ne foglakozz vele, hogy mi az) ad-e a motortérben valami hangot.
Ha szervizbe viszed, akkor csak annyit fognak felajánlani, hogy megrendelik és kicserélik az önindítót. És utána TALÁN nem jön többé elő a hiba.
Vagy ha találsz a környéketeken egy rátermett autóvillamosságist, az a vezetékekben levő rejtett kontakhibát meg tudja keresni. Akkor is ha az autó éppen hajlandó elindulni.
Persze ez attól is függ, hogy mennyire fontos, hogy aznap késés nélkül eljuss a munkahelyedre. És ezzel szemben mennyire fontos, hogy megtalálják a hibát.
Pl. ha valaki egyéni vállalkozó (EV) bankrabló, akkor neki nem gond, hogy aznap ne menjen munkába. Legfeljebb kirabolja a bankot másnap. De az autójának mielőbb megbízhatóvá kell válnia, mert a kiérkező rendőröket nem kérheti meg, hogy tolják be.
De ha mondjuk az illetőt aznap iktatnák be az USA elnökévé, akkor semmiképpen nem akarna elkésni. És ha már elnök lesz, lesz vele egy csomó testőr. Azok meg simán belökik a járgányt.
Ha érted, mire gondolok. :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!