Előzés segítéséhez legális lehet, ha a maxi méretű furgonok hátuljára (gondolom nyilván belülről) egy nagyobb méretű kijelzőt szerel a tulajdonos amin a gépjármű elején található valós időben rögzítő kamera képe jelenik meg a mögötte haladók számára?
Így (ha legális lenne az elülső videokamera képének hátulra szerelt képernyőn történő megjelenítése a mögöttes forgalomnak) ezzel két dolgot kiküszöbölhetnénk: a nagy méretű furgonok miatti "átláthatatlanságot", előzésük esetleges bátortalan kezdeményezéseit, illetve a teljesen felesleges, egyben szerfelett idegesítő hátulról közlekedők azok előtt haladó autók veszélyesen közeli mostanában gyakori megközelítéseit, mely természetesen nem vezet semmire, hiszen az előtte haladó nem fog gyorsabban haladni, sőt inkább csak zavarni fogja az őt hátulról veszélyesen megközelítő értelmetlen viselkedése.
Így hát már csak az a kérdés marad egyedül, szabad-e ilyen monitort az előzők segítése gyanánt belülről hátulra felszereltetni egy jobb szervizben?
További kérdés, van-e ilyen monitor? Ami ellenáll az időjárásnak, a rezgéseknek, pornak, szélnek, stb. minden fényviszony között jól látható.
Egy olyan világban, ahol szinte még olyan gyártó sincs, aki az elektronikai kütyükre törésgaranciát vállalna.
Ha kanyar van, oda a kamera sem lát be, nem ad-e ez hamis biztonságérzetet az előző gépkocsinak.
Mi a teendő akkor, ha valaki előz a monitorra hivatkozva, de gyakorlatban meg felbukkan egy jármű, ami balesethez vezet?
Ha lesz is ilyen, nagyon szigorú követelményeknek kell megfeleljen egy ilyen monitor?
Mielőtt bárki azt feltételezné, hogy ez a kérdező saját ötlete, máshol már van ilyen:
#4 Ez marhajó. A videóhoz azért tegyük hozzá, észrevehető a hamis biztonságérzet. Pl. a képernyőn valahol a távolban látszik egy autó, miközben a valóságban meg nem sokkal megy előtte a jobbra eső sávban.
Vagyis az ilyen monitor torzítja a távolságokat, hamis biztonságérzetet ad.
Nem, nagyon nem. Felsorolni is nehéz, torz, nem elég éles, nem elég széles a látószög, nem lehet jól felmérni a távolságokat stb stb.
Inkább lehet használni a jobbra indexet, amikor lehetőség van az előzésre. de ezt meg a legtöbb birka nem tudja értelmezni
Semmit nem segítene. Meg egyébként pont az nem lászana a monitoron, ami kell, túl kicsi.
A legtöbben teljesen meghülyülnek egy nagy dobozos vagy busz/kamion mögött.
Belemászik, aztán át-át rantja a kocsit a szembesávba félig, aztán vagy ütközik, vagy nem, általában a szembejövők mentenek.
Ahelyett, hogy lemaradna 5-10 méterre, és akkor már kilátna, lendületből gyorsabban le is lehet tudni az előzést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!