Ezektől a módszerektől gyorsabb, erősebb lehet a robogó?
Néztem ilyen "tuning" videókat hogyan kell erősebbé varázsolni alap robogókat.
1. Megoldás
Szélesebb ékszíj felhelyezése
Elméletileg ezáltal gyorsabban ki fog kerülni a variátor szélére az ékszíj, mivel szélesebb az eredetinél, így több nyomatékot adna.
2. Megoldás.
Variátor görgők, kiszedése, vagy nehezítése
Azt is láttam, hogy kiszed a variátorból 3 görgőt, így 3 marad benne, ezzel kikönnyítve a variátort.
Vagy van a másik, amikor új nehezített görgőket rendel bele. Most akkor nem tudom, hogy könnyűnek vagy nehezebbnek kell lennie.
Köszönöm a segítséget.
Kizártnak tartom, hogy erősebb legyen csak a szíj cseréjétől, sőt lehet még rosszabbul is fog gyorsulni, mert ezeknél azért ki van találva, hogy melyik fordulatszámon van benne erő, és igyekszik a variátor ekörül tartani.
Tuning egy összetett dolog, kipufogó, porlasztó, gyújtás , nagyobb henger stb. Sokat rá lehet költeni, hogy jobban menjen, de szerintem nem éri meg. Én kapásból 250-300 ezer forintot költhetnék az Apriliámra, de inkább levizsgázok nagymotorra, és veszek azt, mert így is sajnálom, mikor 60-65km/h-nál sír már a blokk, ráadásul cirka 20 kilométeren keresztül, mert most munkába is azzal járok.
egyik variáció sem ér semmit.a gyár már kipróbálta, ez vált be. Bármihez nyúlsz, csak rosszabb lesz.
Az igazi tuning a motornál kezdődik, néhány lóerő bevarázslásával.
Nos ezeknél a kis robogóknál semmi értelme, baromi sokba kerül, azon már egy erősebbet lehet venni.
Tetszik, amikor valaki gondolkodik, tovább akar lépni, és még a gyáriaktól is jobbat, gyorsabbat, erősebbet akar kreálni.
Ebben az esetben, ez biztos nem fog sikerülni.
1. Szelesebb ekszij eseten az ekszij alap allapotban feljebb lesz a variatoron mint az eredeti. Ez miatt a kuplunghoz nagyobb fordulat jut el alacsonyabb motor fordulaton is a "magasabb attetel" miatt es hamarabb zar a kuplung. Nem fog ugy megindulni mint ahogy azt elvarnad tole mert alacsony fordulaton zar a kuplung, mikor kevesebb erot ad le a motor.
Nem fog ugy gyorsulni mint elotte, a vegsebessege viszont egy minimalisabban tobb lesz, talan plusz 5km/h mert a variatoron feljebb tud csuszni a szelesebb szij.
Remelem erthetoen irtam le.
2. ha nagyobb gorgot teszel bele az jobban kitolja a variatort, feljebb csuszik a szij. Gyakorlatilag ugyan azt ered el vele mint a nagyobb szijjal, tehat kicsivel nagyobb vegsebesseg de rosszabb gyorsulas.
Kisebb gorgoknel pont az ellenkezoje. Kicsivel haraposabb lesz, de nem megy olyan gyorsan mint elotte.
Erdemben akkor lesz csak erosebb ha nagyobb hengert teszel ra, allitasz a karburatoron es utana tudsz varialni a gorgokkel vagy uj variatorszettet teszel ra, jobb kipufogot.
Ez viszont koltseges es annyit fog fogyasztani mint egy kisebb auto. Jobban megeri levizsgazni 125-osre es akkor veszel egy 125cc 4T-t ami jobban megy es kevesebbet is fogyaszt.
Sajnos viszont Magyarorszagon keves a rendszamos 125-os mert sokan 50-eskent jarnak vele, igy sporolnak a jarulekos koltsegeken.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!