Autópályázásra melyik alkalmasabb?
Csupán elméleti kérdés.
-egy új C-osztály
-vagy egy 20 éves, A-tól Z-ig felújított S-osztály
Csak a példa kedvéért vettem pont a Mercedest hogy még is márkán belül, hogy egy újabb de kisebb vagy egy régebbi jobban felszerelt de teljesen felújított autó kényelmesebb autópályán hosszabb távra? Számít valamit a kor és a technológia vagy abszolút a komfort?
Egy 2000-esévek Mercedese sem a hokedli fapadosságával bír komfort szempontjából. Az újakból pedig szerintem még az alapmodellek is elég jók.
Viszont egy 20 éves autóban bármi bármikor elfáradhat. Akár csak bosszantó kontakthibák, kábelmegtörések, kopó alkatrészek elfogyása előfordul. Egy újban jó darabig ilyenekkel nem kell foglalkozni.
Mindenképpen az S-osztály.
A kényelemben elsődleges a méret, amiben sokkal jobban áll, főleg hátul (S-osztályban pedig azt érdemes nézni). Jóval nagyobb a tömege, ami a legfőbb tényező a luxusautós "siklásban". A zajszigetelése sokkal jobb, mint egy mai C-osztálynak. Klíma van benne, egyedül a kütyük, az ilyen-olyan fényhatások, a masszázsülés (bár szerintem C-ben nincs), illatpatron és hasonlók hiányoznak, de ezeknél sokkal fontosabbak az előzőek.
Vezetni kényelmesebb az újat a vezetéstámogató rendszerek (adaptív tempomat, jobb fényszóró stb.) miatt.
Hát amúgy a felszereltségben is lehetnek azért itt hatalmas eltérések. Mi van ha az S full extrás a C meg fapados amennyire csak lehet?
Bár igazából autópályán, feltételezve, hogy normális minőségű az út, igazából a fő difit a zaj jelentené leginkább. Azonkívül mindkettőben tempomat x sebességre, klíma be, aztán süppedni az ülésben kategória.
Na jó ülés, lehet a C-ben van már masszáz, fűtés-hűtés stb az ülésben, a 20 éves S-ben még elhet akkoriban ez nem volt elérhető.
Az új C osztály, bár nem tudjuk, hogy milyen régi az S osztály.
Ha mondjuk egy új Opel Astra és egy 10 éves Insingnia állna egymással szemben, akkor már nem az új nyerne.
"Ha mondjuk egy új Opel Astra és egy 10 éves Insingnia állna egymással szemben, akkor már nem az új nyerne."
Mármint pont fordítva akartad írni nem?
Új L Astrában még nem ültem, de egy K Astra a saját autóm. Cégesként pedig évekig hajtottam egy 2010-es első szériás Insigniát. Hát nem cseréltem volna el rá az enyémet! Az Insignia kívül amennyire nagy bumfordi autó volt, belül annyira szűk és kényelmetlen. Ráadásul ez 4 ajtós volt. A hátsó ülésen fejtér nem nagyon volt, annyira lejtett a tetővonal. A K Astra ezzel szemben nem akar nagy autónak látszani, de belül annál tágasabb, praktikusabb. Helykínálat szempontjából átgondoltabb tervezés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!