Simson schwalbe gyújtás beállításnál valaki segít?
Az előgyújtás mértéke M541-es blokknál (ha 50-es) 1.8mm a holtpont előtt. A megszakító nyitott állapotban levő hézaga 0.4mm nagyságú.
Először tekerd ki a gyertyát aztán csavard a lendkereket addig előre, míg a dugattyú a felső holtpontot el nem éri. Ekkor egy tolómérő mélységmérőjét bedugod a gyertyalyukba és addig nyitod a tolómérőt, míg a pálca el nem éri a dugattyú tetejét.
Ehhez az álláshoz (lényegtelen a szám) nyiss hozzá +1.8mm-t.
Tehát például hogyha pontos felfekvésekkel 32.6mm-re van a tolómérő hengerfejtől számítva a dugattyú tetejéig, akkor 1.8mm-t kijjebb tolva 34.4mm-re kell lennie majd a dugattyúnak a gyújtás időpontjában.
Ezzel az értekkel ismét visszadugod a mélységmérőjét a tolómérőnek a hengerbe és pontosan annyit tekersz vissza a lendkeréken amíg tökéletesen fel nem fekszik a tolómérő alja a hengerfejen. Magyarul ha fordítanád egy kicsit is már a dugattyú emelne rajta.
Ebben az állásban meglazítod az alaplap csavarjait és addig hajtod az alaplapot (szerintem jobbra de valamelyik irányba) egy csavarhúzóval ameddig a megszakító nem kezd el nyitni egy nagyon kicsit is.
Ekkor meglazítod a megszakító csavarját és magát a megszakítót is egy csavarhúzóval tolod jobbra (esetlegesen balra) egy hézagmérő 0.4mm-es lapját a pogácsák közé dugva, úgy hogy pontosan ezen a ponton 0.4mm legyen a nyílt megszakítónak a pogácsák közti hézag. Magyarul addig hajtod, ameddig ezt el nem éri. Ekkor egy másik csavarhúzóval ha szükséges, megszorítod a megszakító csavarját de úgy, hogy közben azzal amivel állítottad, fixen tartod ebben a pozícióban.
Nyilván utána az alaplapot is meg kell húzni a rögzítőcsavarokkal.
Remélem jók az emlékezeteim, 1-2 éve csináltam utoljára, nekem így bevált. Javítson ki aki jobban ért hozzá. Mellesleg, sok sikert, és ha bármi kérdésed felmerülne simsonnal kapcsolatban írj nyugodtan privát üzenetet aztán vedd fel a kapcsolatot velem messengeren.
Elnézést, 1.8mm-nél legyen minimálisan nyitva a megszakító, itt kell nyitnia. Tovább tekerve keresd meg a megszakító "holtpontját" ahol a legnagyobb a hézag a pogácsák között. Itt állítsd be a leírtak alapján a 0.4mm hézagot.
Hajnalban már nekem sem fog az agyam úgy, mint napközben.
ha visszaugrik, akkor baj van...a beállított értéken kell maradni..megvan a bakelit a kalapácson? esetleg annyira kopott, hogy már nem emel? deakkor az nem is ment.
Arra is ügyelni kell, hogy az indítókulcshoz menő vezetéket vagy lekötöd, vagy az indítókulcsot menet állásba fordítod...mindenesetre ez is hibalehetőség.
A próbához nem árt egy vadonat új gyertya sem, sőt, a gyújtókábelt is újra kellene cserélni..( a próba idejére nem kell pont gyári értékű új gyertya, csak a szikra miatt. Nálam a kondenzátor a lámpafejben volt..
Ha visszaugrik akkor az alaplapot is forgatni kell. Tekerd akadásig balra, rögzítsd le, aztán ha itt sem nyit a megszakító, azt állítsd rá az 1.8mm-es holtpontra úgy, hogy tolod a jobb oldali irányba mindaddig, míg egy minimálisan nyitni kezd. Utána rögzítés, lendereket tekered addig ahogy írtam, és utána állíthatsz rá a megszakítóra, hogy 0.4mm-es hézag legyen.
Ha ez nem működik akkor fogalmam sincs.
#4 válaszoló
tudok esetleg képet küldeni valahol?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!