Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik benzinkúton van megbízh...

Melyik benzinkúton van megbízható guminyomás ellenőrző?

Figyelt kérdés
Budapesten tudtok olyan konkrét benzinkutat mondani, ahol jó minőségű és pontos a guminyomás ellenőrző?
2022. jún. 22. 22:17
1 2
 11/18 3 napos mákos lecsó ***** válasza:
100%

Kis kutakon fogsz mérős pisztolyt találni, például Őrbottyánban.


Ha van rajta sapka akkor azért, ha nincs rajta sapka akkor azért

2022. jún. 23. 03:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
70%

"1-es: Nem ez volt a kérdés."


De a kérdés ez volt: Melyiken van megbízható, pontos?


Mindegyiken az van. Mindegyik jó minőségű és könnyen használható, nem mintha a guminyomás ellenőrzése atomfizika lenne.

2022. jún. 23. 05:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
66%
Te depressziós vagy ez miatt??
2022. jún. 23. 06:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
100%
Mindegyik kúton pontosnak kell lennie, mert csak hitelesített műszert használhatnak és ezt rendszeresen ellenőrzik.
2022. jún. 23. 06:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
0%

Nem tudom, én kúton fújtattam fel a kerekeket, megvolt a kívánt érték rajta. Pár nap múlva családtag ránézett, mondja, ez kicsit lapos, nézzünk rá, ránézett otthoni kompresszorral, 2.3 helyett 1.7 volt. Nyilván nem eresztett sehol a gumi (és ez télen volt), arról tudtam volna. Szóval ennyire megbízhatóak csak... Bár nem egy nagy dolog egy filléres nyomásmérő is ugyanazt mutatja mint a hiperdrága, csak más érzékenységű más elven működhet.


Azóta se értem mit bactam el a kúton - már ha én voltam a hibás.

2022. jún. 23. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
66%
Sehol nem pontos, egyik műszer sincs kalibrálva. Ezért jó, ha az ember tart az autóban egy saját kézi mérőt, amiről tudja, hogy mennyit kell mutatnia a megfelelő guminyomásnál. Én egy hitelesített, kalibrált mérőműszerrel hasonlítottam össze, tudom, ha a kézi mérőm 2 bart mutat, az a valóságban 1,85 bar nyomás. Ebből tudom, hogy addig kell fújnom a gumit, míg a kézi mérő 2,3 bart mutat. Ott a helyszínen pedig már látom, hogy a kézi műszer 2,3-as állásánál mennyit mutat a helyi kompresszor műszere és mindegyik gumiba annyi levegőt nyomok.
2022. jún. 23. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:
100%

Mindegyik mérő pontos, kérdező, de csak akkor, ha a mérőóra is akarja, és jó napja van, és nincs épp valamilyen túlkompenált komplexusa.

Amennyi időt és energiát az itt történő vergődésbe fektettél, már vehettél volna egy digitálisat.


Marhaegyszerű: felrakom a hosszú tömlőt a szelepre. Persze rögtön esik a nyomás egy tizeddel, mire a tömlő is eléri a kerék nyomását. Leolvasom a mérőórát. Egy határozott mozdulattal leveszem a tömlőt, hogy levételkor ne engedjen ki több levegőt a kerékből, felrakom a saját kis elemes nyomásmérőmet. A két érték között minimális eltérés szokott lenni, egy-két tized. Ezt a számot észben tartva, és a mérőóra által kijelzett értékhez hozzáadva vagy kivonva felfújom az összes kereket úgy, hogy mindegyiket kicsit túlfújom, majd visszaeresztek, hogy a mechanikus nyomásmérő mindig egy irányból érkezzen a mutatott nyomásértékre (alulról, mivel kieresztés közben a tömlőben a nyomás leesik akár egy bart is) így a lehető legpontosabban be van állítva a nyomás.


De csak azért, hogy kezdj aggódni a hőmérséklet miatt is: Nagyjából 3°C (2,73°C) hőmérsékletváltozás okoz 1% nyomásváltozást az abroncsban. Ne akard kiszámolni a gumi üzemmeleg hőmérsékletére a nyomást, a hideg nyomásértékek vannak feltüntetve. Ezért tudod magadat jól becsapni, ha egys hosszabb autópályázás, vagy egy hegyi lejtős tartós fékezés után térsz be egy benzinkútra nyomást ellenőrizni. Egy 60-70 fokos gumiban akár 20%-al is magasabb lehet a nyomás.

2022. jún. 23. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:

Hát ezt ki kell tapasztalni, körbe kell járni a kutakat.

Néhány dolgot azért tisztázni kell:

1.Olyan nincs hogy valami tökéletesen pontos. Csak olyan van hogy adott hibahatáron belül dolgozik, pl +/- 0,1bar. De ez is igazából csak kalibrálással vagy hitelesítéssel garantálható.

2.A kutakon a nyomásmérőre nincs előírás hogy kalibrálni vagy hitelesíteni kéne. Ebből adódik hogy valójában lutrira megy az egész, ezért kell kitapasztalni.

Érdemes ezért kézzel is vizsgálni, nyomkodni a gumit hogy nagyságrendileg jó lehet -e a nyomás. Jártam már úgy hogy az óra kb. 1bar-ral kevesebbet mutatott! Az ilyeneket ki kell tudni szűrni szemrevételezéssel, guminyomkodással.

3.Előfordulhat olyan, hogy a pumpában a szelephez csatlakozó gumitömítés sérült, vagy a cső ereszt valahol. Ezek további pontatlanságot okoznak.

4.Ha valami digitális, az még nem jelenti azt hogy pontosabb is, sőt ez a hiedelem egy hamis biztonságot adhat.


5.Igazából nem is az számít, hogy a nyomásérték mennyire pontos. A guminyomás több mindentől függhet, pl. a hőmérséklettől, a terheléstől, stb. Hogy referenciánk legyen, azért mondják hogy hidegen kell mérni. De ez sem egyforma, mert mehetsz reggel 6-kor is munkába, meg 11-kor is, aztán 5-10 fokos hőmérsékletkülönbség is lehet.

Ezért aztán a hajszálpontos nyomásérték helyett sokkal fontosabb kérdés hogy minden kerékben azonos legyen a nyomás. Ezt lehet biztosítani akkor is, ha a nyomásmérő óra nem pontos.

2022. jún. 24. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!