Karcos henger, dugó esetén milyen lehetőségek vannak?
Suzuki DRZ-ről van szó, elől\hátul karcos a henger fala és a dugó is(nem tudom lemérni, de kézzel\körömmel már érezni). A gyűrűk épek.
Ezekkel a hengerekkel mit lehet csinálni, illetve milyen árra számítsak?
Őszintén nem tudom, egyszer, sok éve volt csak ilyen problémám de akkor a gyűrű ripityára tört és 3-4mm mély karcok voltak a hengerben.
Más tünetek voltak, ez a megbontásnál került elő - az automata vezérmű láncfeszítőm megadta magát, csörgött zörgött a lánc, aztán megláttam hogy kotyog a főtengely csapágy, ezért került le a henger. Erőtlenebb magasabb fordulaton mint szokott, de karburátorbeállítás közepén vagyok/voltam épp, úgyhogy nem tudom mennyire van köze ehhez - túl sok benzint kap most, ha odahúzok fekete a füst, nem kék.
Ha ilyesminek látod, az a hónolás. Azzal nincs gond.
Nem jutott el az agyamig hogy felrakjam a képeet - tartok tőle hogy nem erről van szó
Hát, ez nem hónolás. Elég mély nyomok vannak főleg az alján, valószínűleg lentről szedett össze valamit. Ránézhetsz a légszűrőre is, de onnan ekkora darab csak akkor tud bemenni, ha nincs a helyén. És akkor fent lenne rosszabb a helyzet.
Nem volt korábban gyűrű törés, vagy más "szervi elváltozás" amitől törmelék maradhatott benne?
Lehet hogy érdemes lenne széthúzni a blokkot.
Egy éve van nálam, az előélete nem ismert sajnos. Egyelőre várom, hogy megjöjjön a csapágy(hogy aznap össze is lehessen rakni, nem szívesen hagynám ilyen szinten szétszedve hetekig - elvileg jövő héten megérkezik, de aztán kiderül, volt ahol azt a választ kaptam hogy egyáltalán nem tudják beszerezni, volt ahol egy hónapot mondtak(ez az egy csapágy nem szabvány méret benne)).
A legvalószínűbb teória, hogy a főtengely csapágy perselye széttört(friss, nagyobb(0.75-1.25mm, nagy, messze nem a szokásos reszelék) mágneses fémdarabok voltak az olajban, a fogaskerekek amiket látok teljesen épek, a váltó hiba nélkül működik(kézzel meghajtva, sem zaj, sem pedig fennakadás nincs, a főtengelyt hajtva viszont néha fémes zörgés hallatszik(ezért gondolom, hogy a persely/kosár/bárhogy is hívják törhetett szét, valószínűleg a golyókat hallom elmozdulni), és a darabok is erre emlékeztettek(habár először azt gondoltam, hogy a vezérműlánc szemei, de az is ép) - a zaj megjelenésekor rögtön cseréltem az olajat, de akkor is csak 700km volt benne). Ez feljuthatott a hengerhez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!