Megéri ilyet venni? Ha igen, akkor melyiket ezek közül?
Az 50-esek meg alacsonyabb sebességre vannak tervezve. Ha a hengert, dugattyút piszkálod, akkor a variátort/váltót is kell. A nagyobb sebességhez kevés lesz a fék és az egész váz, arról nem is beszélve, hogy mire a végére érsz semmivel nem lesz olcsóbb, mint amit 2 mondott.
Ha a 125-öt kevésnek érzed, akkor csinálj A vagy A2 jogsit. Még mindig olcsóbban lesz jobb technikád. Egy korrekt tuningolás drága és nagy tapasztalatot igénylő feladat.
Ha a tuningolás folyamatát élvezed és van rá keret, akkor hajrá (de ésszel, mert a közlekedésben mindig a saját és mások életével játszol).
Készülj fel arra, hogy a géphez akár hol nyúlsz hozzá mindig az egészen végig kell menni, mire az eredmény korrekt lesz. A másik szempont, hogy ha a teljesítményt emeled, azzal az összes elem élettartamát csökkented. Ha érezhető teljesítménynövekedést akarsz elérni, akkor valahol a rendszerben lesz egy elem (mivel a gyakorlatban az 50-es robogók elég különbözőek e valamennyire típusfüggő), ami nem fogja bírni.
Egy barátom tapasztalata: 50-es robogóra rakott nagyobb hengert. A motor alig lett használható, mert más volt a motor karakterisztikája, és más karburátor is kellet volna hozzá illetve, a variátor módosítása meg többe került volna, mint a hengerszett. (Erre vásárláskor is felhívták a figyelmét). Inkább eladta a hengerszettet és vett egy 125-öset
Akkor módosítom a szövegemet:
Nem a variátort kell áthangolni, hanem a váltót és a végáttételt.
nagyon sok pénz és idő mire elérsz egy jónak mondható teljesítményt
anyi pénzből + motor árából bőven kijön egy A1 jogsi + normális 4t motor
és az nem igaz hogy 125 ös 4t nem nagy szám, gyárilag mennek úgy mint egy tuningolt 50-es, melette jobb fogyasztás, szebb hang, megbízhatóbb
én már végígmentem ezen az úton egyszer, és ha tuningolni akarsz akkor 125-öst is lehet, arra is vannak 150 meg 180ccm-es hengerek meg nagyobb karbi
3 közül teljesen mindegy melyiket veszed, ezen kívűl még kelleni fog minimum új kuplung, nagyobb karbi, hozzá tervezett kipufogó
8-as voltam
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!