Régóta eltett autót szabad úgy indítani, hogy a gyertyák helyén egy kevés motorolajat befecskendezek?
2-3 tized ml olajat gondoltam, nem többet. A cél, hogy a több hónap állás után ne száraz hengerfallal induljon el a motor. Vagy ez okoz valamilyen problémát (pl ráég az olaj a gyertyára, nem szikrázik, esetleg a kiszorított levegő miatt magasabb sűrítési végnyomástól durva kopogás lesz...)?
Szabad ilyet, vagy nem szabad?
Ne ezt csináld. Egyszerűen húzd le az injektorokrol a csatlakozót, és indítózz úgy egy kicsit.
Utána kösd vissza, és már röffentheted is be.
12-es. Ezt mire írtad? Ugyanúgy fém-fém kontakttal indulna a folyamat, plusz az önindító alacsony fordulata az olajnyomást se biztos, h rendesen felépíti. Javaslatoddal még sokkal tovább is tartana az a helyzet, amit én inkább elkerülni szeretnék.
Vagy másra válaszoltál?
Mivel úgy néz ki a gyertya egy kis olajfilmtől nem lepődik meg, annyit fogok tenni, hogy a gyertyák helyén pisztollyal beporlasztok egy minimális olajat. A köd szépen elterül mindenhol, nem a száraz fémen kell elindulni.
pár hónapja álló motorról beszéltél.
összehordasz minden fasságot az ember meg csak pazarolja rád az idejét.
Azzal kíméled meg a motort, hogy nem adsz neki üzemanyagot, így nem lesz "robbanás" csak az önindítóval tekerteted. Ha ez bármi gondot okoz, akkor az a motor kuka volt.
Az önindító pont annyira erős hogy a komoressziót le tudja küzdeni.
De inkább bontsad szet a motort úgyis tönkreteszel mindent, mert rohadtul nem értesz hozzá.
Nem értem miért lettél ilyen mérges 15-ös.
"azzal kiméled meg a..."
Megint másra válaszolsz. Égés nélkül legfeljebb a hajtókarcsapágyakat kimélem, de az egy olcsó és könnyen cserélhető dolog, az egész téma fel se merült. Na de visszatérve sokadszor: Mire a hideg gyűrűknél kiáramló gázoktól felforrósodna ott bármi, már rég ott az olaj. Nincs miért az égést későbbre hagyni, főleg azon az áron, hogy addig olajnyomás és kenés nélkül járjunk. Jópár alkalommal kibírja ezt egy motor, viszont nem a szadizás a cél.
"Az önindító pont annyira erős..."
Egyszer próbálj megmozdítani egy régóta álló motort kézzel (krovával pl), vagy végy a kezedbe egy gyűrűt, nyomogasd meg. Érezni fogod, hogy egy fém-fém súrlódás, de még ami a gyűrűt eltöri az is, és a villanymotor indítási nyomatéka nagyon-nagyon messze van egymástól. A másik, hogy az indítás pillanatában mitől is lenne bárhol nyomás (nem 10 másodperce áll a motor), a súrlódáson kívül semmit nem kell leküzdeni. Ennek a súrlódásnak a csökkentéséről és a felületek minél inkább megóvásáról volt szó.
Tönkrement, vagy bármennyire is károsodott motorról szintén nem volt szó, meg szétbontásról se. Ez egy néha hónapokig, néha akár egy évig is álló hobbiautó teljesen rendben lévő motorja.
Én az előbb is, és most is csak az általad idekevert dolgokra reagáltam, azért tűnt úgy, mintha random irányokban térnék el a témától.
Én nem kevertem ide semmit, egyszerűen válaszoltam a kérdésre, hogy mit kell ilyenkor csinálni, te meg nem értetted mire válaszoltam, aztán összehordtál egy halom baromságot.
Az égésterbe fecskendezett olaj pont azt fogja okozni amitől te fosol, az fog lerakódni és ráégni mindenhova (gyűrűre, dugattyú tetejére, gyertyára, szelepekre. Semmi keresnivalója ott az olajnak.
És még az elméletet sem értem, higy szerinted a dugattyútetőre és a hengerfalra odatüsszentett olaj hogy okozná az odagyógyult dugógyűrű "feloldását".
Attol még az indítás pillanatában ugyanakkora erő hat, ha azt kibírta, már megy a motor. Ha nem bírta ki, akkor a plusz olajad sem fog segíteni
Szerintem te tanácsoltad, hogy olaj nélkül, önindítóval kell tekertetni egy hónapok óta álló motort. (Nem 100%-ra biztos, de ugyanaz a szóhasználatotok.)
Ez vagy rosszindulat és szadizmus, vagy gőzöd nincs, hogy egy hengerben mi történik, mit csinálnak a gyűrűk, vagy hogyan kerül az olaj fel hozzájuk. Az önindítóval forgó motor fordulata még sokszor a negyede sincs az alapjáratinak. Olajnyomás semmi, maximum némi kicsorog a főtengely furatain. Gyűrűk, csapszeg mind szárazon futnának.
1.
Nem hinnéd de léteznek munkagép és harcjárműmotorok, ahol indítás előtt nemhogy szándékos szárazon futást idéznének elő, hanem inkább másodpercekkel az indulás előtt egy elektromos pumpa készíti elő az olajozást. Az égésnek abban a 2 másodpercben míg az olajáram normalizálódik semmi jelentősége, egyedül a szárazon futást próbálják elkerülni.
2.
Linkeltem egy tök jó videót, de nem nézted meg. Érthetően megmutatja, hogyan állítódig be a hengerfalon az olajfilm, hogyan marad benne a hónolás barázdáiban. Az égéstérbe jutó kis mennyiségű olaj teljesen normális dolog, ez a motor üzemének egy következménye. Egy kicsi elég belőle, egy kicsi ott marad. Ha túl sok, persze képes mindent telekormolni. De itt nem decik elégetéséről van szó, hanem az első indítás alatt, egyszeri alkalommal néhány milliliterről. Aztán már jár a motor ahogy szokott.
Kenés nélkül ha égés van, kicsit jobban gyilkolódnak a hajtókarcsapágyak. Nagy ügy. Gyűrűzni, hónolni ennél kicsit több járulékos munka. Ha sikerül egy olajfilmmel elindítani a motort, legalább a légkényesebb részeket sikerült egy kicsit megóvni. Utána menni kell vele, kicsit meghajtani, hogy az olaj a katalizátorból is rendesen kiégjen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!