Egy autónál Magyarországon valahogyan mégsem előny az "elsőtulajos nyugdíjas házaspártól"?
Ahogy el nézem, a nyugdíjasok közel 70%-a még ma is ugyanazzal az autóval jár amit anno 20-25 éve megvett újonnan, F Astrát, Swiftet, Ignist, Daewoot, stb. Viszont hiába elsőtulajos és nyugdíjas a tulaj, szinte mind egytől egyik kotla mára.
Akkor valahogy mégsem előny egy kocsinál ha elsőtulajos és nyugdíjas a tulaj?
Nyugdíjas:
- 30 nál minimum a 4.-et rakja neki, aki nem így vezet, az "széthajtcsa ja az ótót".
- parkolóhelyre 3000 - 4000 ezres fordulaton, csúsztatott kuplunggal tolat be.
"30 nál minimum a 4.-et rakja neki, aki nem így vezet, az "széthajtcsa ja az ótót"."
Érdekes, én pont az ellenkezőjét tapasztalom. Van az utcánkban is egy papa egy régi Wagon R+-szal. Kertvárosi, külvárosi környék. 30-40-nel jön, de 4000-5000-es fordulaton üvölt a motor, de akkor sem vált, így megy végig az utcánkon. Semmi közöm hozzá, de sokszor van ingerenciám leszólítani, hogy miért nem használja a váltót?! És sajnos nem egyedi eset. Más öregeknél is láttam már ilyet. Lehet rosszul hall és nem tűnik neki fel, nem érzékeli hogy üvölt a motor és elfelejt váltani, vagy nem tudom mi az oka...
Nem sok elonnyel jar ez, talan annyi hogy egy nyugdijas nem megy havonta 2000km-t az autoval, ezert ha megveszed tole az autot akkor abban nem 250 ezer lesz hanem csak 130 ezer.
Ha megnezeted szerelovel vasarlas elott akkor nem er meglepetes, illetve a meglepetes a szerelonel erhet a vasarlas elott, igy max par tizezret buksz vagy amennyit a szerelo ker hogy atvizsgalja.
Egyetértek 15-össel. Nagyon sok megalapozatlan sztereotipia elhangzott itt az öregekkel kapcsolatban.
Mert akinek 20-25 éve saját autója van, az legalább 20-25 éve tanult meg vezetni. Középkorúként. Az ember az olyan rutin dolgokat, mint a sebváltó kezelése, a váltások időzítése nem felejti el. Ugyanolyan a rutin jellegű autókezelése, mint 20 éve.
A látása, hallása, figyelemmegosztó képessége romlik, ezért az 1 megtett kilométerre eső baleseti valószínűség nő. De még ez sem jelenti, hogy az autója karambolos. Egyrészt kevesebbet megy, mint az átlag, másrészt lehet, hogy óvatosabban, lassabban közlekedik.
#17
Én erre azt mondom, hogy akinek nem inge ne vegye magára! Nagyon sok csoportra: fiatalokra, nőkre, Suzukisokra, BMW-sekre, stb vannak sztereotípiák. Ezek nem feltétlenül mindenkire igazak, de azt sem állíthatjuk hogy kivétel nélkül mind alaptalanok. Szóval az embernek nem kell magára vennie.
"Mert akinek 20-25 éve saját autója van, az legalább 20-25 éve tanult meg vezetni. Középkorúként." Ez miből következik? 22 éve van autóm, de nem középkorúként, hanem gimnazistaként tanultam meg vezetni. És a nyugdíjkorhatárt is bő negyed évszázad múlva fogom elérni a mostani szabályok szerint.
#19
"Mert akinek 20-25 éve saját autója van, az legalább 20-25 éve tanult meg vezetni. Középkorúként."
Mármint, ha arról a nyugdíjasról beszélünk, akiről a kérdésben szó van. Középkorúként még nem voltak az öregkorra jellemző, autóvezetéssel kapcsolatos tanulási nehézségei és meg tudta tanulni a váltó kezelését. És szerintem azt senki nem felejti el az idő múlásával. Az éppolyan rutintevékenység, mint a közkeletű mondásban szereplő biciklizés. Erre írtam a fenti mondatot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!