Egy autónál Magyarországon valahogyan mégsem előny az "elsőtulajos nyugdíjas házaspártól"?
Ahogy el nézem, a nyugdíjasok közel 70%-a még ma is ugyanazzal az autóval jár amit anno 20-25 éve megvett újonnan, F Astrát, Swiftet, Ignist, Daewoot, stb. Viszont hiába elsőtulajos és nyugdíjas a tulaj, szinte mind egytől egyik kotla mára.
Akkor valahogy mégsem előny egy kocsinál ha elsőtulajos és nyugdíjas a tulaj?
Egy 20-25 éves autónak minden alkatrésze 20-25 éves. Kivéve azokat, amiket kicseréltek utángyártottra vagy bontottra.
Ilyen szempontból teljesen mindegy, hogy nyugdíjas elsőtulajos vagy svájci lelkész + németországi török + magyar boyracer volt a tulaj. Az idő vasfoga dolgozik a karosszérián és a gumi vagy műanyagalkatrészeken.
Egyetlen különbség van: a nyugdíjas többnyire nem adja el a 20-25 éves autóját, azért hogy erősebbet vagy magasabb presztizsértékűt vegyen. Azért adja el, mert már nem bír megbirkózni a hibákkal és ezért nem tudja levizsgáztani.
Erre kell felkészülni. Ha a kasztni nincs agyonrozsdásodva és a előző tulajnál nagyobb autóismereted alapján eredményesen tudod javíta(tt)ni a motorhibákat, akkor lehet egy olcsó és nagyjából megbízható autód.
A magyar nyugdíjas nem jó. Csak olajat cserél vagy még azt sem, "mer' eztet mán nem köll mindég szerellőhöz hordani, mint a Zsigulit, eztet csak tankóni köll, osztán megyen", hidegen padlózza, 1-2 km után már le is állítja, mert csak a teszkóig megyen, megkoccolja vele a kapuoszlopot, szomszéd autóját, felborítja a kukát, beleborítja a csomagtartóba a zsugoros gyümölcsvizet, nem porszívózza, mer' a derekátul nem bír mán hajolni. Sőt, kinn tartja az udvaron, mert a garázs tele van bontott tetőléccel, onoka biciklijével, sógor furikjával és amúgy se lát már olyan jól meg nem is annyira ügyes már, nem tud beállni, mindig odakoppan valahol. Szörnyű!
Bezzeg a nímett nyugdíjas! Meg még főleg a svejci! Lehet, hogy csak évi 5.000 km-t tesz bele az autóba, de azt mindig autópályán, óvatosan melegítve, tartós 130-cal, utána visszahűtve. Ja, és mindezt csak napsütéses, de nem túl meleg, tavaszi vasárnap délutánokon. Naponta cserélteti az olajat, akár ment vele, akár nem, a vezérlésszett is évente új, a fék- és hűtőfolyadékot félévente cseréli. Sérülés nincs az autón, nem is lehet, mert nem is kanyarodik rá olyan útra, amin más is van, nehogy összeütközzenek. Ja, és természetesen klimatizált, állandó páratartalmú garázsban áll, télen-nyáron előmelegítőre kötve, a hűtőfolyadék 60 fokosnál hidegebb még sosem volt.
Vagy legalábbis mivel nem tud semmit a magyar vásárló az autó előéletéről, simán bekajálja az ilyen ordas nagy kamukat is.
És aki 20-25 éves autót akar venni az egyrészt ne finnyáskodjon, másrészt ne a tulajtörténet alapján próbálja megsaccolni, hogy jó-e az autó.
Az ilyen vevő értsen az autókhoz, vételkor ismerje fel a hibáit, ennek megfelelően alkudja le az árát és javítsa/javíttassa meg.
Különben rá fog faragni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!