2035-től nem lehet belső égésű motorral szerelni autókat?
Engem legjobban az érdekel, hogy hol fog az elektromos autó kevesebbet szennyezni. Maga a kocsi biztosan környezetkímélőbb úgy önmagában nézve, de az áramot meg kell termelni, a gyárak ugyanúgy nyomják a levegőbe a káros anyagokat. Az elhasználódott akkumulátorok sorsa is kérdéses.
Amúgy nem kell aggódni, mert ha bejön ez a tiltás, akkor is lehet még használtan belső égésűt vásárolni. Az biztos, hogy felmegy az áruk majd, de kötve hiszem, hogy 2035-re lesz már megfizethető elektromos autó szalonkínálatban, szóval aki nem dúskál az pénzben, annak muszáj lesz megvennie a túlárazott használtat majd. Szép jövő elébe nézünk. Közben az EU-n kívül meg röhög majd rajtunk mindenki, hogy a saját gazdaságunkat tesszük tönkre ezzel a döntéssel.
#10 félreértés ne essék, nekem is egy hamarosan 20 éves "öreg romom" van, és nem nagyon akarnék megválni tőle, mert munkaeszköz.
Majd akkor, ha valami brutális beszámítási akciót hirdet állambácsi, na akkor esetleg. De jelenleg az állami támogatással kicsivel 4 millió felett kapható Dacia Spring is elérhetetlen távolságban van.
Arról most nem beszélek, hogy sokkal kényelmetlenebb és szűkebb, mint a jelenlegi Ignis, a beltér kidolgozottsága pedig még ennél is igénytelenebb.
Nem az EU lesz az egyetlen hely addigra. A többiek is át fognak állni.
Sőt 2035-re már Magyarországon is a legtöbb új autó elektromos lesz. Mert évről évre nő az arányuk.
Magyarországon most kb 5% az elektromos autók aránya az újonnan regisztrált autók között. Tavaly 3% volt, előtte 2%. Minden évben 50%-al több mint az előzőben. Ha továbbra is így fog nőni az arányuk akkor jövöre 7% lesz, utána 11%, 17%, 25%, 38%... és 2028-ra az új magyar autók 57%-a elektromos lesz.
Tudom hogy furcsán hangzik de ez olyan mint ha valaki azt mondta volna 1999-ben hogy tizenöt év múlva itt csak lapos TV lesz kapható. Ugyanúgy kiröhögtek volna mint te most engem.
De ez a fejlődés, hogy egyre több elektromos autót regisztrálnak minden évben jelen van az összes országban. Norvégiában pld tíz éve volt 5% az elektromos autók aránya, ők akkor voltak ott ahol mi most vagyunk. Ma az arány 86%! Ott már szinte senki se vesz benzines vagy dízel autót. A többi ország többé vagy kevésbé le van maradva, de ugyanazon a fejlődésen esnek át, több vagy kevesebb év késéssel.
Igen, az elektromos autó ma még drága. Csak gazdag norvégoknak van pénzük rá. De évről évre esnek az árak. Az első lapos TV-k is méreg drágák voltak. A hatótáv is nő évről évre, a töltési idő is csökken. Tíz év múlva az elektromos autó olcsóbb is, jobb is lesz a benzinesnél. Sokaknak nehéz belátni hogy az az elektromos autó amit 2035-ben fogsz venni az sokkal jobb és olcsóbb lesz mint amik most vannak.
Még amondó is lennék hogy 2035-re nem is KELL betiltani a benzines és dízel autókat - addigra úgyse kellenek azok senkinek! Úgy mint a régi katódcsöves TV-t se kellet betiltani - mindenki inkább a lapost vette.
A német autógyártók ellenérdekeltek és húzzák is a szájukat.
A PSA csoporttól még nem hallottam ugyanezt, de sanszos, hogy ők is beállnak BÉM lobbiba.
Személyes véleményem, hogy amíg az akkumulátorok energiasűrűségét egy nagyságrenddel nem tudják növelni, addig nem lesz valódi versenytársa BÉM-nak az elektromos autó.
Szubvencióval, meg elengedve a limitált hatótáv kérdését, persze lehet erőltetni, de amíg azon megy a hiszti, hogy leváljunk-e az orosz olajról, meg gázról, mert oda a rezsicsökkentés, meg elszáll az infláció, addig nemigen lehet itt betiltogatni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!