Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Magyarországon mennyi Forma...

Magyarországon mennyi Forma 1-es autó van?

Figyelt kérdés

Azt tudom, hogy elvileg Miskolctapolcán az Avalon parkban van egy 2010-es Williams, de azonkívül tudtok még F1-es autóról idehaza?

Ha igen, hol és milyen?



2022. jún. 8. 18:28
1 2
 11/14 Japán Gulyás ***** válasza:

#10: Az okfejtés ott bukik, hogy a 10 évvel ezelőtt futó Forma1-es csapatoknak már a fele sem létezik, s azok is olyan kicsi magáncsapatok voltak gyártói háttér nélkül, hogy nincs sem saját múzeumuk, s nincs is hol tesztelniük vagy bemutatni az amúgy nem túl sikeres autóikat, így házon belüli felhasználásról mint olyanról sincs nagyon értelme beszélni. Sőt, miután egy ilyen istálló belebukik a túlköltekezésbe még inkább az a jellemző, hogy az utolsó szárnyvéglapot is megpróbálják memorabiliaként elárverezni a hitelezők, hogy az adósságot rendezzék.

A Ferrari vagy Mercedes esetén valóban nagyon ritkán kerülnek magángyűjteményekbe az egykori győztes autók, de egy Super Agurit, Arrowst vagy Marussiát azért nem nagy ördöngösség felhajtani a másodpiacon.

De az üres karosszériák mellett pár csapat is van akik még üzemeltetik ezeket a kocsikat eredeti motorral és technikával vagy élményvezetésre (nyilván ekkor lebutított teljesítményen meg gagyi gumikkal) vagy akár éles versenyzésre is pl. a BOSS GP nevű versenysorozatban ahol európai gazdag csávók mennek régi F1-es autókkal, Jaguarokkal, Toro Rossókkal, Benettonokkal.

2022. jún. 9. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:

Csak nézd meg hogy egy Goodwood nevű kerti partyn hány magánkézben lévő régi F1 gép megy..


Amúgy mennyire számít F1 autónak az az F1 autó ami igazából statikus kertidekor, lévén motor híján be sem tudod indítani, nemhogy menni vele? :D

2022. jún. 9. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
38%

"ha egy M.Tapolca nagyságrendű fürdővárosban meg tudták vásárolni, akkor világ bármelyik metropolisza ugyan ezt megteheti."


Ezzel csak két probléma van.


1. Az autónak semmi köze Miskolctapolcához, a tulajdonjog a Hell Magyarország Kft. birtokában van.

2. Bármelyik metropolisz megtehetné, viszont bármelyik metropolisznak az égvilágon semmi köze nincsen az F1-hez, vagy egy bizonyos csapathoz. Kötődés híján egy ilyen beruházás elég drága, értelmetlenül. Viszont a Hell kötődik a Williamshez, azon belül is ehhez a típushoz, hiszen a Hell szponzorálta őket. Rajta van (volt) a logójuk az autón és az autó úgy versenyzett emberek százmilliói előtt.


""KÍVÜLRŐL PONT ÚGY NÉZ KI..." jellegű négykerekűt."

Csak éppenséggel ez nem "kívülről pont úgy néz ki", mert ez nem valami makett, vagy "frankencar", ahogy a köznyelv hívja a kamu autókat. Ez egy 100%-ban valódi autó, eredeti tanúsítvánnyal, amiről fénykép is látható a linken, amit nyilván meg sem nyitottál, hisz még a végén tényeket is olvasnál hülyeségek helyett.


"az FIA által maximalizált gyártási számmal"

Az FIA nem maximalizál gyártási számot. Hogy ezt honnan találtad ki, az egy jó kérdés, lehet te sem tudod, de jobb is. A lényeg az, hogy hülyeség.


"de semmi több"

És? Attól az autó még autó. Az F1-ben mindig is éles volt a határvonal a csapatok/autógyártók és a motorgyártók között, mivel a legtöbb csapat mástól vásárol motort. Emiatt a személyautókkal ellentétben amikor egy F1-es "autóról" beszélünk, akkor az nem foglalja magába a motort. Az "autó" az, amit a csapat/autógyártó megépít. Ebbe kerül majd bele a motor.

Most őszintén, hányszor lehet ilyet hallani az F1-ben, hogy egy csapatnál jó az autó, de szar a motor? Vagy fordítva? F1-ben ezt a kettőt külön kezeljük.


Úgyhogy csak azért, mert nincs benne motor, attól ez még egy AUTÓ.

2022. jún. 9. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:

#11 "egy Super Agurit, Arrowst vagy Marussiát azért nem nagy ördöngösség felhajtani a másodpiacon."


Nagy igazság. Egy csomó régi autó van magánkézben. Konkrétan néha az ebay-en árulják őket. Twitteren például ott van a KevT névre hallgató ürge, aki megvett egy 2014-es Caterham pilótafülkét, mert amikor 2014-ben csődeljárás alá került a csapat, elárvereztek a tulajok mindent. Persze az nem egy egész autó, oké, de ugyanilyen alapon autót is "simán" tud venni bármilyen paraszt, akinek van pénze. Nyilván nem egyszerű alapvetően a logisztika, ár, stb miatt, de ahhoz képest, hogy valódi F1-es autókról beszélünk, ahhoz képest kifejezetten egyszerűnek mondható szerintem a hozzájutás.

2022. jún. 9. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!