Hagyott már cserben az autód kirándulás/hosszabb út alatt?
Töltésem ment el, szétkopott a szénkefe a generàtorban.
Másik alkalommal nem nyitott ki a termosztát, így felforrt volna a víz, de megálltam előtte.
Igen. Külföldön.
Előtte két héttel volt nagygenerálon.
És ami szépség volt még; A legdrágább assistot kötöttem rá, de egy fillért nem fizettek. Ha az út mellett, helyben bütykölik meg, akkor 100%-ot térít. Műhelyben semmit.
A magyar nyelvű operátor meg a legrosszabbul beszélő kínai zokniárust is alulmúlta.
Kétszer.
Az egyik egy utángyártott jó drága kuplungvezeték miatt... simán szétdurrant. Rá 2 napra tudtam visszamenni összegányolni, hogy kibírja hazáig.
Másik meg 350km-re otthonról kilyukadt az egyik hátsó fém fékvezeték egy nagyobb fékezéskor.
Szerencsére volt nálam fém gyorsbilincs és gumi üzemanyagvezeték és a kettővel eltudtam szorítani annyira hogy óvatosan haza tudjak jönni.
Rendszeresen ingázok bő 220 km-re. 11 év alatt két műszaki hiba volt. De egyik sem vasárnap este az autópálya leálló sávjában messze itthonról. Hanem vagy még itthon jelentkezett indulás előtt, vagy még itthon a városban.
1. főtengely helyzetérzékelő 200.000 km után úgy döntött, hogy ő most megadja magát. Leállt a motor és hiába indítóztam, nem akart beindulni. Egy kis pihenés után átmenetileg megjavult. Ez ennek a tipikus tünete. De így már nem mertem nekivágni a 220 km-nek.
2. Önindító bedöglött. Egész nap itthon a városban jöttem-mentem az autóval hiba nélkül. A ház előtt leállítottam, majd fél óra múlva indultam volna a szokásos hosszabb utamra. De ahogy elfordítottam a kulcsot se kép, se hang, semmit nem csinált. Önindító csere lett a megoldás.
Ez a két hiba volt 11 év és 340.000 km alatt, ami befolyásolta az autó működőképességét.
7-es vagyok. Visszaolvasva a többi választ, olyan nekem is volt, hogy a generátor adta meg magát és nem volt töltésem. De ez csak 40 km-re volt itthonról. Dízel autó, simán hazajöttem csak akkumulátorról, töltés nélkül. De így is volt egy kis izgalom. Éjszaka volt, világítani muszáj volt, de pl a fűtést, utastérventilátort, rádiót kikapcsoltam.
Egy másik alkalommal volt olyan, hogy kidörzsölődött az egyik hűtővízcső. Ezt csak abból vettem észre, hogy a kijelzőre feldobott egy hibaüzletet, hogy alacsony a hűtőfolyadék szintje. Valóban alacsony volt, a minim alatt volt fél centivel. Rátöltöttem, járattam a motort. Ekkor nem láttam csökkenést, tócsa nem volt az autó alatt, így elindultam. A csomagtartóba biztonság kedvéért raktam egy kanna ioncserélt vizet végszükség esetére. Út közben is jött az üzenet. Félúton az egyik pihenőél kiálltam, ránéztem. Megint csak kb egy centi csökkenés volt, így folytattam az utamat. Simán hazajöttem, a kiegyenlítő tartályban a felér csökkent a folyadék mennyisége. Végül már itthon találtam meg a hibát. Egy nagyon kis lyukon épp hogy szivárgott a víz, ezért nem láttam meg elsőre. Kicseréltem a tömlőt.
Ez a kettő olyan hiba volt, ami miatt nem vállt mozgásképtelenné az autó. Egy kis szerencsével simán hazajöttem vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!