Vonóhorog kérdés?
Azt olvastam hogy függőleges terhelhetőség általában 60-75 kg, vontathatóság 1400 kg pl.
Ez azt jelenti hogy az én 92 kilómat nem bírja el a horog ha ráállok, de a futót terhelve meg elbírja? Azért egy terhelt futót nem igen emelget az ember, szóval több mint 75 kg nehezedik a horogra.
1400 kg-al meg ha elbír? Ezért nem értem. A horgot - fizika... - a futó szépen le akarja csavarni a kocsiról tulajdonképpen, hátrafelé és lefelé egyúttal hat az erő.
Hülye kérdés, de nem értem azt az adatot.
Egy terhelt futót simán emelget az ember, mert a végein minimális a függőleges terhelés, pont emiatt alacsony a vonóhorog teherbírása is, mert nincs szükség nagyobb teherbírásra. Húzóerővel szemben kell erősnek lennie. Ez tipikusan egy olyan téma, hogy egy évszázadok óta létező és fejlődő dologról beszélünk, ami működik, te meg itt kitalálod, hogy hülyeség. Nem is értem hogy gondolod komolyan.
Amúgy nem, nem fog leszakadni, ha ráállsz. A maximum terhelhetőség úgy van megadva, hogy maradjon benne egy jókora többlet. Mert például ha a 65kg-os teherrel belemész egy kátyúba, akkor az a 65kg rögtön terhelni fogja a horgot vagy 100kg-mal, vagy akár többel és nyilván ezt is bírnia kell. Ilyenek bele vannak kalkulálva.
Szóval nem mondtam, hogy hülyeség lenne, csak nem értettem hogy ez hogy van, furcsa volt a két merőben más érték.
Én előbb akasztom a kocsira aztán pakolok rá, #2 :)
Pedig úgy van ahogy le van írva.
AZért nem szabad úgy megrakni az után futót hogy az elejébe vana teher.
De úgy se hogy csak a hátuljára esik a súly.
Ha egyenlően van megrakva akkor akár megis mérheted mérlegen a vonórudat, nem lesz több 70 kilónál.
AZ a súly ami lenyomja vagy amit húzni kell, teljesen más .
#5 az is világos, de azt gondoltam abból legalább 100-120 kg-ot kap a horog is, mivel nem feltétlen mindig csak pontosan a tengely fölött van a teher a futón, van hogy nagy méretűt viszel, ami nagyjából ki is tölti a helyet.
Nem vitatkozni akarok, csak azt magyarázom, miért gondoltam fentieket. De jó, megértettem hogy ez így van és kész, nem kell ezen aggódni.
#3 "Én előbb akasztom a kocsira aztán pakolok rá"
Jó neked, de ez sokszor nem így működik. Mikor nekem az 500 kilós aggregátort kellett áthúznom műszaki vizsgára, akkor például elég nehezen kivitelezhető, hogy utólag pakolom meg. És a legkisebb problémát sem jelentette a felakasztás, pedig nem vagyok egy izomember. A tömeget ebben az esetben nem emeled, csak egy fix pont körül forgatod, azaz forgatónyomatékot adsz le. A forgatónyomaték a kifejtett erő és az erőkar szorzata, azaz minél hosszabb az erőkar (átlag utánfutó esetében kb. 2 méter), annál kevesebb erő kell hozzá. Ha pl. 20N erővel emelünk, ami szerintem egy átlagos férfiembernek semmiség, 2 méteres erőkarral, akkor az kapásból 40Nm nyomaték. Ez simán duplázható is, 40N-os emelőerő is simán megy szerintem kb. mindenkinek... 80Nm.
"Szóval nem mondtam, hogy hülyeség lenne"
Így szó szerint nem, de akkor is megkérdőjeleztél egy olyan dolgot, amin egyszerűen semmit nem lehet. Megismétlem, hogy évezredek óta jelen van az emberek életében a vontatás. Évezredes "tudományról" beszélünk. Erre jössz te és elkezded mondani, hogy márpedig az nem úgy van. ("szóval több mint 75 kg nehezedik a horogra") Egy olyan kijelentést (nem kérdést, KIJELENTÉST) tettél, amivel azt mondod, hogy ebben az évezredes technológiában te tudsz újat mondani, aki pedig a függőleges terhelésre való adatot kitalálja, az is téved, mert sokkal nagyobb terhelés esik rá. Egyszóval: de igen, azt mondtad, hogy hülyeség. Nem így szó szerint, de amit írtál, az erre utal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!