Véletlenül leugrottam a kuplungról, csikorogtak a gumik, a kuplungomnak nem tettem most ezzel rosszat?
Kb. 2-4 ezer motor fordulat között lehettem, olyan max. 3-ra tippelek.. teljesen véletlen volt.. sajnálom szegényt remélem ezzel nem okoztam most nagy bajt.
Az autó amúgy egy Fiat Punto 1.2 80 le
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Semmi baja nem lett ettől. Sokkal károsabb az, ha emelkedőn kuplunggal tartod az autót vagy belefutsz egy 20 perces araszolós dugóba.
Én eleve így szoktam indulni a hegyen, ha valaki balfax módjára képtelen a felfelé közlekedőnek félreállni. Gumit olcsóbb cserélni és lassabban is kopik ebben a szituációban, mint a kuplungtárcsa kopna.
Arra figyelj, (ha akarsz ilyet csinálni máskor is, az autó túlzott károsítása nélkül) hogy ne leugorj a kuplungról, hanem egy nagyon minimális ideig tarts is meg a fogásponton. Nem tesz jót a féltengelyeknek a pofonszerű terhelés, így ha két részletben engeded fel a kuplungot akkor ezt elkerülöd és akkor is nagyon minimálisan csúsztatod csak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!