Mi a kartergázcső szerepe? Mit csinál? Szétdurranhat a melegtől? vagy mik a hiba jelei?
Figyelt kérdés
2022. máj. 22. 19:11
1/6 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A forgattyúsházban keletkező gázt vezeti vissza a légszűrőbe. Önmagában a melegtől nem szokott szétdurranni, inkább a csőcsatlakozásoknál repedezik 15-20 évnyi folyamatos hőterheléstől. A hibáját jelzi egyrészt a repedés mellé kifosott olajos takony (mire a cső elfárad, a motornak is szokott baja lenni), másrészt a beállíthatatlan, ingadozó alapjárat (mert a motor inkább a kartergázcsövön át szívja a falsot, mint a légszűrőn át a szűrt levegőt).
2/6 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
AZ elszívócső, tehát nincs benne nyomás és nem durranhat ki.
3/6 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
kartergáz cső a szelepfedélnél feltörő olajpára-gázkeveréket vezeti vissza a szívósorra. Egy fokkal kevésbé káros mint az EGR de jobb lenne lekötni a fenébe.
4/6 A kérdező kommentje:
Miért lenne jobb lekötni?
De akkor minden csupa olajkosz lenne nem? Ezáltal az olaj is kevesebb lesz ha az olajpára nem megy vissza nem?
2022. máj. 23. 18:21
6/6 Verbai sándor válasza:
Ja, de valami felső kenést ad az olajpárával ami hasznos, és nem káros mint az egr. Ezért nem ajánlatos lekötni.
Az egr a kipufogógázt vezeti vissza újra elégetni amitől a magasabb fogyasztás mellett az egész hengerfej szép fokozatosan elkokszosodik.
Kivéve a régebbi nem direktbefecskendezéses benrineseket(injektoros, vagy karburátoros) mert ott a benzin nagyjából tisztította a dolgokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!