Kárt teszünk az autóban ha (rögzitőfék meghibásodása esetén) sebességben hagyjuk lejtőn és a motorfék fogja? Feszülnek e olyan alkatrészek akkor a motorban amik tönkremehetnek emiatt vagy nem ártunk vele?
Akár szíj akár lánc hajtja a vezérlést, álló helyzteben semmi sem sérül.
Ha figyelmetlen vagy és ráindítózol, az már más, de egy-két eset még akkor sem rongál sokat.
Köszönöm szépen a válaszotokat sok minden világossá vált.
2. Kérdés:
Egyik családtagomnak van egy szokása hogy minden körülmények között 1 -es fokozatba hagyja az autót miután leállította. ( nem csak lejtőn )
Ez rossz vagy hasznos? Káros a szerkezetre vagy nem? Pl az egyik: gondolom a váltót valamiféle rugó löki üresbe ha (szemléltetve) egy újjal kiveszed sebességből. Namost ha 1-es ben hagyjuk az autót parkolni akkor károsodik e az a rugó hosszútávon? Egyéb károsodás léphet e fel?
Káros a szerkezetre vagy nem?
Nem.
"gondolom a váltót valamiféle rugó löki üresbe ha (szemléltetve) egy újjal kiveszed sebességből."
Nincs ilyen rugó. A vezető veszi ki a váltót az egyesből. Azért tudja kisujjal, mert a váltókar hosszú és csak egy 20 dekás vasdarabot (szinkrongyűrű) kell megmozdítani, ami kinyomott kuplungnál nincs befeszülve.
Két helyzetben károsodhat az egyesben hagyott autó: a emelkedőn elkezd visszafele gurulni vagy lopóautóval szakszerűtlenül felcsörlőzik a motor ellenében.
Normál használatban megengedett egyesben hagyni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!