Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kárt teszünk az autóban ha...

Kárt teszünk az autóban ha (rögzitőfék meghibásodása esetén) sebességben hagyjuk lejtőn és a motorfék fogja? Feszülnek e olyan alkatrészek akkor a motorban amik tönkremehetnek emiatt vagy nem ártunk vele?

Figyelt kérdés

2022. máj. 11. 02:19
1 2
 1/15 anonim válasza:
100%
Azt nem tudom. Nekem egy Mondeom van, két évig így használtam, ahogy leírtad. Tudtommal baja nem lett.
2022. máj. 11. 03:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
79%

A motorfék mint olyan csak menetközben értelmezhető.

Ha álló helyzetben sebességben hagyod az autót, akkor nem a motor fogja, hanem a váltóban lévő fogaskerekek. Semmi bajuk nem lesz.

2022. máj. 11. 04:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
71%
Láncos motorok esetében azt mondják nagyobb a valószínűség a lánc megnyúlására, egy ilyen laza vezérlés pedig könnyebben átugorhat.
2022. máj. 11. 06:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
95%

2. Pedig a motor fogja meg.

Mi fogná meg a váltóban???

2022. máj. 11. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
Logikusan nézve álló helyzetben az önsúlytól sokkal kisebb terhelés éri az alkatrészeket, mint normál használat közben.
2022. máj. 11. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
85%

Semminek nem tesz jót, ha folyamatosan feszül napokig, hetekig ameddig áll az autó. Ilyenkor nem csak a motor, hanem a váltó és az egész hajtáslánc befeszül.

A sebességbe rakást csak vízszintes talajon, vagy emelkedőn ELŐRE behúzott kézifékkel ajánlott megtenni.

2022. máj. 11. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 krwkco ***** válasza:
100%

Álló motornál nincs olajnyomás a láncfeszítőben. Ha láncos. Ráadásul, ha úgy van leállítva hogy visszafele forogna a motor, akkor a láncnak nem az a szakasz lesz feszes és laza, amire a láncpálya ki van találva.

Ezért ugorhat. Ugorhat. Nem biztos, de lehetséges.

Megnyúlni nem fog a lánc. Csak ha a kopástól a korábbi működés közben hosszabb lett, az növeli az átugrás valószínűségét.

2022. máj. 11. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:

Hát végülis... minimum 1 tonnát ráengedsz a váltóra kézifék nélkül, biztosan jót tesz neki.


#6 azért ez féligazság... lejtőn igen is, a nagykönyv szerint is mindent meg kell tenni hogy ne gurulhasson el az autó, ergo, padka felé kormányozni, kéziféket behúzni, hátramenetbe rakni. Vagy ha orral felfelé állsz akkor egyesbe.

2022. máj. 11. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:

Megint megy a félre értés :D

Úgy fogja meg lejtőn a sebességben hagyott váltó, hogy a kerék gurulna de megfogja a féltengely, azt fogja a differenciálmű, azt fogják a váltó fogaskerekei, azt pedig fogja a lendkeréken án a motor, kvázi nincs elég ereje megtekerni a gravitációnak a motor főtengelyét, ahogy az önindító tenné árammal. Lesz-e baja? Igen hosszutávon lehet a fogaskoszorúknak mivel az egyik oldalán nagyobb a nyomás mint a másikon.

2022. máj. 11. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
#8: igen, de az utolsó lépés az, hogy sebességbe teszed a kocsit, így terheletlen hajtáslánccal hagyod, a motor csak egy "vészfék" lesz ha a kézifék és a padka nem tartaná meg az autót
2022. máj. 11. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!