Mennyire fontos a kerék súlya az autó viselkedésében? Milyen az ideális kerék súlya akár gyorsulásra akár fékezésre
Adott egy 16-os felni 205 széles gumival aminek a súlya 15kg.
18as felni 225ös gumikon súly 20 kg.
Eddig tapasztalataim a könnyebb kerekeken picit fürgébb volt az autó, de viszont könnyebben kipörögtek a gumik, mint a nagyobb 20 kg-os kerekeken.
Az egy dolog, hogy Te a gyorsulásra és fékezésre koncentrálsz, de az 5kg pluszhoz (ami +33%) mit szólnak a futómú alkatrészei?
Meddig és hogy bírják?
Az mondható ideálisnak, amelyet a tervezők kitaláltak.
Persze mások a szempontok egy családinak gondolt autónál és más egy sportosabbnak szánt autónál.
Az egyiknél jobb a komfort a másiknál inkább ennek rovására előtérbe helyezik sportosságot, itt kevésbé kritikus a tulaj a komfortra.
Nincs egységes: ez a jobb..
Az autót gyarilag 16 és 18-as felniken adták ki. Figasztasba nem vettem észre nagy különbség, pedig a 18-as meg rosszabb besorolasu gumin volt hasznalva.
Egyedül esőbe vettem észre hogy hamarabb feluszott, meg sokkal jobban fékezte a víz.
De normál használat mellett nagyon egyforma volt.
Így van az autó fürgebb mert bár nem a 4*5 kg cipelese ami számít hanem a kerek forog és egy lendkerék-kent viselkedik. Itt 20 kg ez ami már érezhető.
Emellett érezheto uttartasra is mert a nehezebb kerek általi erohatasok is nagyobbak így a futóműnek többet kell csillapítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!