Mennyi az optimális sebesség autópályán az ideális fogyasztás érdekében?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Használtam E61 535D-t. 150-nél forgott 2000-et, szóval olyan 150-170 volt annak az ideális. Az 1.6 tdci focusom 120-nál forog olyan 2200-at én 110-120-al szoktam vele közlekedni.
Autófüggő az egész.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az ideális fogyasztás abban nyilvánul meg hogy egyenletes tempóban használod az autót, nyilván ezért fogyaszt városban sokkal többet mert van zebra, lámpa stb.
Ha nem ugrálsz le a gázrol aztán meg vissza nem fekezel 2 méterenként kevese(bb)et fog fogyasztani. De valaki írta hogy legamagasabb fokozatban legalacwonysbb fordulatszam-ott a pont.
Miénk hatosban olyan 2300 körül forog 130nal
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Legmagasabb fokozatban legalacsonyabb fordulatszám ahol még nem erőlködik."
Elképzelhető, hogy a legjobb hatásfok ekörül a pont körül lehet valahol. De a fenti kijelentés nem számol azzal, hogy a légellenállás a sebességgel négyzetesen növekszik.
Hiába termelődik jó hatásfokkal az energia, ha 1km megtételéhez több kell belőle.
Pl. nem valószínű hogy 3-as autója 150-170-nél fogyasztott a legkevesebbet, még akkor sem, ha követte 2-es fenti ajánlását.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!