Autószerelők és szervizesek! Mesélnétek munkahelyi tapasztalataitokról, észrevételeitekről?
Melyik típusú kocsikat kell legtöbbször szerelni?
Milyen költségek vannak egy egy javítás kapcsán?
Az újabb technológiai dolgok közül mi problémás?
Minden hasonló érdekel, tippek, ötletek, tapasztalat, jöhet vegyesen!
Naív (vagy inkább álnaív) kérdések.
"melyik tipusú kocsikat kell legtöbbször szerelni?"
Nem fogod elhinni legtöbbször a meghibásodott, elhanyagolt, vagyis a ROSSZ kocsikat kell szerelni.
Amúgy már sok éve szakosodnak a szervizek az egyes tipusokra, így nagyon nehéz összehasonlítani a márkákat.
Mert pl. honnan tudhatná egy Opel-szervizben dolgozó, hogy milyen gyakran kell javítani a Fordokat?
Az, hogy "milyen költségek vannak egy javítás kapcsán"? megint csak egy sok tényezőtől függő kérdés.
Egy családi vállakozásban a mester kiballag a műhely elé, megnézi, és mond egy körülbelüli árajánlatot.
Egy nagy szervizben kapsz a hibafelvételezésre egy időpontot három hét múlva, amikor majd X ezer forintért felmérik, hogy mit is kell(ene) megcsinálniuk. Aztán olyan is van, hogy az egyik helyen tudnak (akarnak) javítani, a másikon csak cserélnek és azt is csak saját beszerzésből.
Az utplsó: "újabb technológiai dolgok közül mi problémás?" kérdésed pedig értelmezhetetlen. ;)
#17 "legtöbbször a meghibásodott, elhanyagolt, vagyis a ROSSZ kocsikat kell szerelni"
Ez azért erősen ellentmondásos kijelentés. Sokan hiszik azt, hogy a jó és rossz autót az különbözteti meg egymástól, hogy a jó autó sosem megy tönkre, míg a rossz állandóan szervizben van. A valóság viszont az, hogy egy jó autó attól lesz jó, hogy állandóan szervizelve van, azaz relatív sokat van szervizben. Ellenben az elhanyagolt autó sosincs ott, ezért elhanyagolt. Nekem tudod hányszor mondják, hogy "már megint emelőn van az autód"? Igen, ott van, mert ha bármi apró probléma van, akkor azt azonnal javítom, ha pedig nincs, akkor vizsgálom, hogy van-e valami. Ettől lesz jó autó. Szóval nagyon ellentmondásos az, hogy a legtöbbet az elhanyagolt rossz autók vannak szervizelve. Ha így lenne, akkor nem lennének elhanyagoltak és rosszak.
"Aztán olyan is van, hogy az egyik helyen tudnak (akarnak) javítani, a másikon csak cserélnek és azt is csak saját beszerzésből."
Ez pedig a te részedről egy roppant naiv (vagy álnaiv) kijelentés, mert sokan még mindig abban a tévhitben élnek, hogy a mai világban létezhet a klasszikus, szocialista érában ismeretes "szerelés". Nem, nem lehet szerelni. Ez nem a szerelő hibája. Nem lustaság, nem pénzéhesség, nem hozzá nem értés. A mai autókat 99%-ban nem lehet javítani. Mai történet, jön oda munkafelvevő, hogy hívott egy ügyfél, hogy folyik az autójából a víz - még mindig, mert 2 hete ugyanezzel volt nálunk. Nem tudom mit csináltak korábban az autóján, de a légtelenítő csavart beszakították és ideiglenesen csak beragasztották, ami elengedett. Így jött hozzánk. Mondtam akkor, hogy cserélni kell a termosztátházat, amin a légtelenítő van. Régi szaki rögtön rákezdett, hogy "ja persze rögtön cserélni, az a legegyszerűbb". Jó mondom akkor ott a menetjavító készlet, ha az ilyen ócska törékeny műanyagban lehet menetet javítani, akkor mutasd meg hogy kell. "Megjavította". Ma jött vissza, hogy folyik ugyanott. És megcsináltam azt, amit már 2 hete is mondtam. Mit értünk el ezzel? Azt, hogy a kuncsaft kevésbé bízik meg bennünk, mondván elsőre szar lett, amit csináltunk és kisebb eséllyel jön vissza, márpedig az autószerelő a visszajáró vendégekből él meg, az ügyfelek megtartása a legfontosabb egy sikeres üzlethez. A fenenagy "szereléssel" most lehet buktunk egyet. Erről ennyit.
"azt is csak saját beszerzésből"
És ezt is leírtam már milliószor, de egyesek sosem fogják megérteni. Hozott alkatrészből kizárólag a maszek garázsjancsik dolgoznak. Egy normális szerviz nem, de EZ AZ ÜGYFELET VÉDI! Egyrészt, a tapasztalat azt mutatja, hogy sokszor ugyanahhoz az autóhoz többféle alkatrészt is lehet venni és a laikus tulaj nem tudja, hogy milyen kell és rosszat fog venni. Manapság még alvázszám/motorszám szerinti keresés is többféle lehetőséget kínál, hogy dönti el a laikus, hogy melyik kell neki? Nálunk a munkafelvevő sokszor már nem is foglalkozik ezzel, mert értelmetlen, hanem kapásból nézi a robbantott ábrát és az alapján azonosítja be. A tulaj ilyet nem tud, nincs hozzá programja és hozzáértése. Másrészt, hozott alkatrészre garanciát lehetetlen vállalni, azt meg már remélem nem kell részleteznem, hogy a garancia a tulajt védi. Lehet, hogy drágább lesz a végösszeg, de ha idő előtt összeszarja magát az alkatrész, akkor ingyen cseréljük, mert a mi hibánk. Hozott alkatrésznél nem bizonyítható, hogy nem a tulaj hozott-e valami selejtes fost, így nincs garancia. Ha tönkremegy, így jártál. Ez jobb lenne? Én inkább kiadnék a szerviznek egyszer 100 ezret, mint kétszer 80 ezret. Megéri szerinted az a kis spórolás a hosszú távú bukást?
Van némi igazság amit írsz, de pl. az öcsém is megvette a szomszéd utcában található autósboltban a fék garniturát (betétek+tárcsák) 18ezerért.
Gyári termék számlával gar.levéllel, nem selejtes fos ahogy írod. A szerviznek viszont XY gyártóval van szerződése, és ők ugyan azt, 32ezerért rendelték volna.
Ami kell az kell, de a reális gondolkodás és az utánajárás szerintem nem azonos a garasoskodással.
#19 Egyetlen gyártóval sincsen szerződés. A legtöbb gyártónak nincs is hazai képviselete, amivel szerződés lehetne. Alkatrészbolttal már inkább, de egyedi márkákkal nagyon ritkán, pl. Bosch.
És csak ismételni tudom magam: az, hogy rákeresel a webshopban minimális információval, az egy percig sem garancia arra, hogy jót fogsz venni. Amíg helyben vissza tudod vinni, addig nincs is ezzel baj, de ha olvasgatod itt a kategóriát sűrűn, akkor tudod, hogy hány balek dől be az autodoc és hasonló szarházi oldalaknak. Onnan aztán nincs vissza.
A garanciapapírról meg jobb, ha tudod, hogy kb. haszontalan. Ha beszerelés előtt rájössz, hogy rossz, akkor visszaviheted, de ehhez nem kell garanciapapír, elég egy számla. Ha pedig beépíted, akkor már nem veszik vissza semmilyen körülmények között. Még nekünk sem vesznek vissza beépített alkatrészt, magánszemélyeknek még annyira sem. Szóval ez a bolti garancia csak szemfényvesztés, de valós értéke nincsen. Ellenben ha a szerviz veszi meg az alkatrészt és maga a szerviz ad neked garanciát, akkor az a garancia nem magára a termékre vonatkozik, hanem az elvégzett munkára. Mindezt fogyasztóvédelmi törvény garantálja a te érdekedben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!