Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autószerelők és szervizesek!...

Autószerelők és szervizesek! Mesélnétek munkahelyi tapasztalataitokról, észrevételeitekről?

Figyelt kérdés

Melyik típusú kocsikat kell legtöbbször szerelni?

Milyen költségek vannak egy egy javítás kapcsán?

Az újabb technológiai dolgok közül mi problémás?

Minden hasonló érdekel, tippek, ötletek, tapasztalat, jöhet vegyesen!



2022. máj. 9. 00:23
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
Na szóval 5-ös válaszoló vagyok, nem tudom miért estetek így nekem, egy vidéki márkafüggetlen műhelyt csinálunk, és ezek adják a legtöbb munkát. Ez alapján mondtam amit mondtam, nem kell leharapni a fejem.
2022. máj. 10. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
#10 5W30 kevés Opelnek, megég. Most cseréltem le 5e km után 5W30-at és pocsék volt. Motul 8100 Xclean-t kap mindig (az említett ismerős ajánlására), de legutóbb mellényúltam és Xclean EFE lett belőle, ami csak 5W30. Ezért is dobtam le 5e után, de csúnyább volt, mint máskor az 5W40 10 ezer után. Nem bírja a hőt az 5W30.
2022. máj. 11. 04:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
#11 De még mindig nem mondtál semmi konkrétat, pedig közvetlenül rá is kérdeztem, mégsem válaszoltál rá. Egy olyan dologról beszélsz, ami normál keretek között nehezen hihető és mikor meg lett kérdezve, hogy mondj már valamit konkrétat is, mert kicsit nehezen hihető amit mondasz, akkor nem mondtál semmit. Emiatt nem tűnik a válaszod valósnak és ezért ugrottunk neked.
2022. máj. 11. 04:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
12. Nekem sose égett bele egy kocsimba se az olaj. Tudom, mert nemrég cseréltem rajtuk szelepfedéltömítést, sehol egy ráégés. De az előző tulaj is karbantartotta és max 10e km ment egy olajjal. Pedig mindegyiknél 5w30 olajat rakok bele. Ez az előírás, sőt mások mondják a 0w20/0w30 olajat is bele, mert a változó szelepvezérlésnek nem tesz jót a sűrű olaj. Nekem az 5w40 Castrol olajjal volt olyan hogy hamar beleégett (5e km után teljesen fekete volt). Shell, Fuchs 5w30 sose égett bele, mindig szép tiszta maradt belül a motor.
2022. máj. 11. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:
#14 Nem felégésre gondoltam, hanem maga az olaj ég meg. Normál esetben az 5W40 gyönyörű aranybarnán jön le 10e után, az 5W30 meg 5e után is eléggé sötét volt.
2022. máj. 11. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
15. Az nem mindegy milyen márkát töltessz bele, de mondom, ha z16xer opeled van és 5w40 olajat öntessz bele, azzal haza fogod vágni az okoskerekeket, szolenoid szelepeket. Főleg, ha arra se figyelsz, hogy dexos 2 olajnak megfelelőt vegyél. És ilyenkor szokott az jönni, hogy egy márkát fikáznak, mert nem a megfelelő olaj lett bele öntve és szépen sorban mennek tönkre a dolgok. Olaj korán fekete lesz, az azt is jelzi, hogy jól dolgozik, mert lebegteti az olajsarat, szennyeződést, nem a motor belsejébe ég rá. Ha előtted bunkó volt a tulaj és 20-30e km ment egy olajjal, akkor nem csoda, hogy hamar besötétedik az olaj, mivel feloldja a ráégett szennyeződést, tisztít. És mivel a hígabb olaj jobban tisztít, mint a sűrűbb (pl 15w40) ami már méz szinte, így az nem is tud olyan tisztító hatást kifejteni. Ráadásul sokkal lassaban jut el hidegindításnál a szükséges kenési helyekre. De te tudod, mit raksz bele, csak mondom, sokan 0w20/0w30 tesznek bele. De úgy gondolom az 5w30 is teljesen jó bele. 5w40 nyáron 50 fokba még csak csak, de télen kinyírja a fennt nevezett alkatrészeket.
2022. máj. 11. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:

Naív (vagy inkább álnaív) kérdések.

"melyik tipusú kocsikat kell legtöbbször szerelni?"

Nem fogod elhinni legtöbbször a meghibásodott, elhanyagolt, vagyis a ROSSZ kocsikat kell szerelni.

Amúgy már sok éve szakosodnak a szervizek az egyes tipusokra, így nagyon nehéz összehasonlítani a márkákat.

Mert pl. honnan tudhatná egy Opel-szervizben dolgozó, hogy milyen gyakran kell javítani a Fordokat?

Az, hogy "milyen költségek vannak egy javítás kapcsán"? megint csak egy sok tényezőtől függő kérdés.

Egy családi vállakozásban a mester kiballag a műhely elé, megnézi, és mond egy körülbelüli árajánlatot.

Egy nagy szervizben kapsz a hibafelvételezésre egy időpontot három hét múlva, amikor majd X ezer forintért felmérik, hogy mit is kell(ene) megcsinálniuk. Aztán olyan is van, hogy az egyik helyen tudnak (akarnak) javítani, a másikon csak cserélnek és azt is csak saját beszerzésből.

Az utplsó: "újabb technológiai dolgok közül mi problémás?" kérdésed pedig értelmezhetetlen. ;)

2022. máj. 11. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:

#17 "legtöbbször a meghibásodott, elhanyagolt, vagyis a ROSSZ kocsikat kell szerelni"


Ez azért erősen ellentmondásos kijelentés. Sokan hiszik azt, hogy a jó és rossz autót az különbözteti meg egymástól, hogy a jó autó sosem megy tönkre, míg a rossz állandóan szervizben van. A valóság viszont az, hogy egy jó autó attól lesz jó, hogy állandóan szervizelve van, azaz relatív sokat van szervizben. Ellenben az elhanyagolt autó sosincs ott, ezért elhanyagolt. Nekem tudod hányszor mondják, hogy "már megint emelőn van az autód"? Igen, ott van, mert ha bármi apró probléma van, akkor azt azonnal javítom, ha pedig nincs, akkor vizsgálom, hogy van-e valami. Ettől lesz jó autó. Szóval nagyon ellentmondásos az, hogy a legtöbbet az elhanyagolt rossz autók vannak szervizelve. Ha így lenne, akkor nem lennének elhanyagoltak és rosszak.


"Aztán olyan is van, hogy az egyik helyen tudnak (akarnak) javítani, a másikon csak cserélnek és azt is csak saját beszerzésből."


Ez pedig a te részedről egy roppant naiv (vagy álnaiv) kijelentés, mert sokan még mindig abban a tévhitben élnek, hogy a mai világban létezhet a klasszikus, szocialista érában ismeretes "szerelés". Nem, nem lehet szerelni. Ez nem a szerelő hibája. Nem lustaság, nem pénzéhesség, nem hozzá nem értés. A mai autókat 99%-ban nem lehet javítani. Mai történet, jön oda munkafelvevő, hogy hívott egy ügyfél, hogy folyik az autójából a víz - még mindig, mert 2 hete ugyanezzel volt nálunk. Nem tudom mit csináltak korábban az autóján, de a légtelenítő csavart beszakították és ideiglenesen csak beragasztották, ami elengedett. Így jött hozzánk. Mondtam akkor, hogy cserélni kell a termosztátházat, amin a légtelenítő van. Régi szaki rögtön rákezdett, hogy "ja persze rögtön cserélni, az a legegyszerűbb". Jó mondom akkor ott a menetjavító készlet, ha az ilyen ócska törékeny műanyagban lehet menetet javítani, akkor mutasd meg hogy kell. "Megjavította". Ma jött vissza, hogy folyik ugyanott. És megcsináltam azt, amit már 2 hete is mondtam. Mit értünk el ezzel? Azt, hogy a kuncsaft kevésbé bízik meg bennünk, mondván elsőre szar lett, amit csináltunk és kisebb eséllyel jön vissza, márpedig az autószerelő a visszajáró vendégekből él meg, az ügyfelek megtartása a legfontosabb egy sikeres üzlethez. A fenenagy "szereléssel" most lehet buktunk egyet. Erről ennyit.


"azt is csak saját beszerzésből"


És ezt is leírtam már milliószor, de egyesek sosem fogják megérteni. Hozott alkatrészből kizárólag a maszek garázsjancsik dolgoznak. Egy normális szerviz nem, de EZ AZ ÜGYFELET VÉDI! Egyrészt, a tapasztalat azt mutatja, hogy sokszor ugyanahhoz az autóhoz többféle alkatrészt is lehet venni és a laikus tulaj nem tudja, hogy milyen kell és rosszat fog venni. Manapság még alvázszám/motorszám szerinti keresés is többféle lehetőséget kínál, hogy dönti el a laikus, hogy melyik kell neki? Nálunk a munkafelvevő sokszor már nem is foglalkozik ezzel, mert értelmetlen, hanem kapásból nézi a robbantott ábrát és az alapján azonosítja be. A tulaj ilyet nem tud, nincs hozzá programja és hozzáértése. Másrészt, hozott alkatrészre garanciát lehetetlen vállalni, azt meg már remélem nem kell részleteznem, hogy a garancia a tulajt védi. Lehet, hogy drágább lesz a végösszeg, de ha idő előtt összeszarja magát az alkatrész, akkor ingyen cseréljük, mert a mi hibánk. Hozott alkatrésznél nem bizonyítható, hogy nem a tulaj hozott-e valami selejtes fost, így nincs garancia. Ha tönkremegy, így jártál. Ez jobb lenne? Én inkább kiadnék a szerviznek egyszer 100 ezret, mint kétszer 80 ezret. Megéri szerinted az a kis spórolás a hosszú távú bukást?

2022. máj. 11. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
74%

Van némi igazság amit írsz, de pl. az öcsém is megvette a szomszéd utcában található autósboltban a fék garniturát (betétek+tárcsák) 18ezerért.

Gyári termék számlával gar.levéllel, nem selejtes fos ahogy írod. A szerviznek viszont XY gyártóval van szerződése, és ők ugyan azt, 32ezerért rendelték volna.

Ami kell az kell, de a reális gondolkodás és az utánajárás szerintem nem azonos a garasoskodással.

2022. máj. 11. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:

#19 Egyetlen gyártóval sincsen szerződés. A legtöbb gyártónak nincs is hazai képviselete, amivel szerződés lehetne. Alkatrészbolttal már inkább, de egyedi márkákkal nagyon ritkán, pl. Bosch.


És csak ismételni tudom magam: az, hogy rákeresel a webshopban minimális információval, az egy percig sem garancia arra, hogy jót fogsz venni. Amíg helyben vissza tudod vinni, addig nincs is ezzel baj, de ha olvasgatod itt a kategóriát sűrűn, akkor tudod, hogy hány balek dől be az autodoc és hasonló szarházi oldalaknak. Onnan aztán nincs vissza.


A garanciapapírról meg jobb, ha tudod, hogy kb. haszontalan. Ha beszerelés előtt rájössz, hogy rossz, akkor visszaviheted, de ehhez nem kell garanciapapír, elég egy számla. Ha pedig beépíted, akkor már nem veszik vissza semmilyen körülmények között. Még nekünk sem vesznek vissza beépített alkatrészt, magánszemélyeknek még annyira sem. Szóval ez a bolti garancia csak szemfényvesztés, de valós értéke nincsen. Ellenben ha a szerviz veszi meg az alkatrészt és maga a szerviz ad neked garanciát, akkor az a garancia nem magára a termékre vonatkozik, hanem az elvégzett munkára. Mindezt fogyasztóvédelmi törvény garantálja a te érdekedben.

2022. máj. 11. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!