Guminyomás ellenőrzése hogyan?
Ezek a kézi olcsó kínai mérők nem igazán jók, főleg nem pontosak. Azt tudod csinálni, hogy benzinkúton beállítod a guminyomást a kívánt értékre pl. 2,2bar-ra, majd a saját mérőddel is leméred mind a 4 keréknyomást. A mért értékeket átlagolod, ez mondjuk lesz 1,8bar.
Ebből már legközelebb tudni fogod hogy a saját mérődnél 1,8bar-ra kell fújni, mert ez felel meg a helyes 2,2-barnak.
De! Ez csak akkor jó, ha a saját mérődnek nem túl nagy a szórása. Azaz ha az 1,8-as átlag úgy jött ki hogy kétszer mértél mondjuk 1,5bar-t meg 2-szer 2,1bar-t akkor kidobhatod a kukába a készüléket, vagy fölakaszthatod valahova dísznek...
Ami még felmerült: Pumpa levételekor szisszen, ez normális jelenség, a távozó levegő elhanyagolható nyomáscsökkenést okoz.
Melegen ellenőrzött guminyomás: Nem praktikus, mivel hideg állapotban értendőek a kézikönyvekben javasolt nyomásértékek. Meleg állapotban ennél nagyobbak a nyomásértékek. Melegen igazából annyit tudsz csinálni hogy egyenlő értékűre pumpálod a kerekeket, de hogy a beállított érték hidegen mekkora nyomásnak felel meg azt nem tudod. További probléma, ha az egyik kerék jobban van leeresztve mint a másik, akkor melege hiába fújod őket azonos értékűre, hidegen különbözőek lesznek... Ennek kiküszöbölésére van egy módszer, ha valakit érdekel.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!