Ezzel az elindulással van valami probléma?
Videó ismertető:
https://www.youtube.com/watch?v=y6K8llQf4kA
Köszönöm, hogy megnézted! Üdv
Kuplung aztán rá engedem a gázt.
Ha úgy akarsz vezetni mint az öreganyám, akkor így tökéletes.
Egyébként tanulóként is.
Miért? Mert meg kell tanulnod, milyen tempóval kell a bal lábaddal a pedált felengedni - és ez nem megy két alkalom után.
Majd ha a lábad már megtanulta, akkor lehet "rendesen" is indulni.
Mit takar, hogy "rendesen" is elindulni? Gáz adással az elején, és a gázra engedném rá a kuplungot??
Mert ha gáz adás nélkül engedném, akkor csökken a fordulat és gáz adással a fordulatot 1000 fordulat fölé kell belőnni.
Teljesen jól tanít a fickó a videóban.
Azt mondja, hogy először tanuld meg, amit a bal lábbal kell csinálni. Ez még nem az ajánlott elindulás, csak tanulás!!!
Két három ballábas próba után el kell kezdeni használni a jobb lábat is, hogy nehogy az egy lábas cselekvés rögzüljön be.
A jobb láb feladata, hogy a kuplung FOGÁSPONT-jánál adjon gázt. Előtte felesleges bőgetni a motort, vagy akár egy kis gáz is, mert az csak megnöveli a kuplung és a lendkerék közötti sebességkülönbséget. Elegendő csak a motor erejét használni. Semmi szükség nincs a motor előtte eltárolt forgási energiájára. Az csak jobban kopó kuplungot eredményez. (Ahogy a filmkészítő is mondja.)
Addig állítgatsz fel ilyen elméleteket, amíg nem tudsz vezetni.
Idővel annyira automatikussá válik, hogy mire pislogsz egyet, már haladsz.
Nem kell gondolkodni, melyik lábat mennyire és hogyan engedd fel vagy nyomd le.
Elindulsz, kész.
Ideális esetben kb. egyszerre zajlik minden, gyorsan engeded a kuplungot a fogáspontig, akkor kicsit puhábban hogy ne fulladjon le, de már kezded a gázt adni, már fel is engedted a kuplungot, már nyomod a gázt, mindezt kb. egy másodperc alatt.
Nem számolgatod a fordulatokat, nem méricskéled a kuplung fogáspontját, meg a gázpedál állását.
Majd.
Ha már megtanultál vezetni.
Ez nem megfelelő elindulas, csak egy ahhoz elengedhetetlen kitapasztalása a kuolung fogáspontjának.
Ha már izommemóriából megy a fogáspont helye, tudsz pont olyan ütemben gázt adni előre, hogy ne alapjáraton nyektesd a motort, hanem forgalmi helyzettől és emelkedőtől függően (valahol 1500 és 4000) fordulat között érkezzen a kuplung fogása.
Az meg alap, hogy a kuplungról soha nem ugrunk le, akkor sem, mikor 3-ból 4-be váltunk, hanem érzéssel engedjük fel.
Hasitasi, tájszólásos szájbarágós duma, és egy igazi négykarikás prémijjjum Óóóódi.
...mert ugye aki ezekkel rendelkezik, az természetesen mind tudja a tutit. :D
Szerintem meg a 2 között van a helyes út. Az se jó amikor még teljesen kinyomott kuplungnál kezded el nyomni a gázt, meg az sem amikor a kuplung felengedése után. Itt az utóbbit mutatja, hiába magyarázza itt a fogáspontot, mikor már megy az autó.🤷♂️
És márpedig eleinte jobb, mikor úgy tanulja az ember, hogy gáz, engedem a kuplungot és megyek. Ez majd idővel finomodik.
Igazából én nem tudnám megmondani, mit csinálok a lábammal indulok. Annyi biztos, se nem alapjáraton engedem fel, sem pedig feleslegesen pörgő motorral engedem a kuplungot. Valahol a 2 között, lehet ezt akarja átadni a csávó.
#8: biztos hogy egy pillanattal előbb pörgeted fel a motort, különben lefulladnál egy tempósabb indulásnál.
Így "adja ki" én már 20 éve a szívódízelen is így lettem megtanítva, hogy induláshoz adunk egy kis gázt. Utána nem is volt gond átülni benzinesbe, meg igazából bármilyen más autóba sem.
Lehet amúgy, hogy egy beteg állat vagyok, de múltkor korán reggel munkába menet kipróbáltam, hogy úgy megyek, hogy nem érek hozzá a gázpedálhoz...
Szinte semmi forgalom nem volt, szóval senkit sem tartottam fel. 2.2-es benzines, központi befecskendezéses. Gond nélkül bírta, gáz nélkül felváltogattam 5.-be és 50-nel alapjáraton gurultam. Jó, mondjuk az alföldön, szóval itt még "utánnabírt menni" az alapjárati motor. Igazából meg is lepődtem, mert így, ugyan picit olyan tanulóvezetősen, de viszonylag dinamikasan fel lehetett vele gyorsítani 50-re.🤷♂️
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!