Van-e, és ha nem, miért nincs az autókban külön, tölthető akkumulátor a klíma/fűtés számára, hogy ne kelljen emiatt járatni a motort?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egy akkumlátor a klima kompresszort lehet csak 5-10 percig tudná hajtani, ennek meg semmi értelme.
AZ állófűtést meg tehetsz bele kb 3-400 ezer ft.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
állófűtés van
állóklíma nincs, mert a motor hajtja meg közvetlenül
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
mert totál lényegtelen.. Nemcsak azért, mert drága lenne, hanem mert utána évtizedekig hurcolni kellene ami rettetnően energia igényes és pazarlás.
fűtés: Jelenleg a benzin és diesel autóknál a hulladékhőből van.
30% a motor hatásdoka kb, legyen 50% a motor hővesztesége miatti hatásfok a többi a súrlódási veszteség. Ez kb reális is.
tehát jelenleg: 50% hőt úgyis kidobunk ezzel fűtünk télen.
Ha ezt akarnánk elektromos fűtésre használni akkor
motor beindít, kidobjuk a meleget, a 30%ból áramot termelünk tároljuk majd visszafűtünk vele, és máris kb a motor által felhasznált energia 15%val fűtünk, miközben 50 százalékot kidobtunk ami eleve meg..
A klíma már jobb álló helyzetben, de mivel a motornak járnia kell amikor tölt, így annyi történik hogy a motor szakaszosan megy.. Itt lehetne óránként kb 150 forint azaz negyed liter benzint megtakarítani (ezt próbáltuk mert a hibrid autók tudják) cserébe az akksit cipelni kell.
Mivel nem jellemző hogy a kocsiban laknak, így ez olyan ritka, hogy elhanyagolható, felesleges.
Ennél fogva az egész felesleges.. az állófűtés amit írnak valamennyire jó de javarészt annak kell aki az autóban lakni szeretne, ha évente 1-2 órát várakozunk és véletlenül 5 deci plusz üzemanyag elfogy az nem gond.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!