1.2 es autónak miért nincs olyan hangja mint egy 1000-es motornak?
Mert jóval alacsonyabb fordulatszámon működik: az autók motorjai általában 6-7.000-es percenkénti fordulat környékén "érnek véget" (esetleg 8.000, de fölé már nagyon ritkán mennek), míg egy motorkerékpár motorja a 10.000 fordulat/percet is túllépheti és jellemzően magasabb fordulaton is kell őket használni, hogy a kisebb nyomatékukat ellensúlyozni lehessen.
Ezen kívül a motorkerékpárok motorjai - éppen a nagyobb fordulatszám elérése érdekében - erősebben kihasználják a gázlengéseket, nagyobb a szelepösszenyitás, egyenesek a szívócsatornák és a kipufogó is áramlástanilag kedvezőbb. Ezek a jelenségek mind-mind megváltoztatják a hangot: az egyenes szívócsőben gyorsan haladó levegő jellegzetes szívóhangot ad (bár ezt próbálják csökkenteni, de a kisebb airbox nem lehet olyan hatásos, mint az autók nagy légszűrőháza), a más szerkezetű (jellemzően tömött, abszorpciós) kipufogódob is más hangot ad... S mellette ne felejtsük el, hogy a motorkerékpár motorja szabadabban van, kisebb vízköpeny veszi körül, nincs ott a motorháztető, a sárvédők és a homlokfal, ami valamit visszafoghatna a hangjából (már ha épp nem erősíti azt, lásd Wartburg vagy 1200-as Ladák).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!