Szerinted melyik a legbonyolultabb alkatrész egy autóban?
Szerintem főleg a modern autókban lêvő vezerlőelektronika,multimédiás rendszer elektronikája.Vannak olyan pár mm-es alkatrészek egy panelon ami vagy 20 fajta funkciót lát el és elképesztően komplex számításokat végez.
Egy motor azért fizikailag megfogható,àtlátható,egy modern elektronikai rendszernél egy millis fekete téglalapról napokig lehetne magyarázni a működését hogy éppen mit miért,hogyan csinál.
Én valamennyire benne vagyok az elektronikában,egy rohadt tranzisztorba is komolyan bele lehet bonyolodni és az a legalapabb dolog,kb mintha az autó működését próbálnád megérteni és annál tartanál hogy a kereket forognak előre vagy hátra.
15ös
Ezt kicsit megcáfolnám. 20-30 éve hallgatjuk ezt, hogy jajj a sok elektronika, meg minden. Aztán mégis mindig a mechanika okozza a komoly fejfájásokat. Az elektronikai cuccokra rááll az ipar pár évvel azután, hogy kijöjjenek az új modellek. Pl régebben még egy 90-es vagy 2000res évek eleji 7es BMW-től mindenki halálra volt ijedve, hogy mennyi kábel, meg elektronika, meg kütyü... Most meg hátul a garázsban fiatal srácok újrakábelezik az egészet, és beállítanak mindent, csak bírd megfizetni.
"Aztán mégis mindig a mechanika okozza a komoly fejfájásokat."
Hol? A mechanikai alkatrészek, gépelemek cseréjére, felújítására jól bevált módszerek vannak, minden munkalépés jól definiált. Nincs fejtörés, világos a problémaelhárítás lépései.
Ezzel szemben az elektronikai hibák, elektromos zavarok egyre gyakoribbak. Olyan elektronikai hibák vannak, amellyel a márkaszervizek nem tudnak mit kezdeni. A márkaszervizek által, külön megbízásban lévő spec. elektronikai végzettségű szakemberek és autóvillamosságis kollégák szintén nem tudnak bizonyos hibákkal mit kezdeni.
Emiatt a javítás nem opció az elektronikában. Ez igazából üzlet is a tömeggyártóknak, mivel a szériahibás komplett panelek többszöri cseréje valójában több hasznot hoz mint azok javítása, amelyhez mellesleg a szaktudás is hiányzik, hiszen ma már az oktatás is inkább a sablonszerű munkamenetekre épül, minthogy a miértek megértésére és a gondolkodásra.
"Ezzel szemben az elektronikai hibák, elektromos zavarok egyre gyakoribbak. Olyan elektronikai hibák vannak, amellyel a márkaszervizek nem tudnak mit kezdeni. "
Ezt most úgy állítod be, mintha mindennapos lenne. Holott nem, egyáltalán nem az. Igen, márkaszervízben lehet ilyen autókat találni, de 100ból egy ilyen eset van, vagy mégritkább. Ott is sokszor az okozza a gondot, hogy a márkaszervízben simán csak balfhaszok sokszor a szerelők, és nagyon hülye megkötések vannak. Csak alkatrészt cserélni tudnak, nem szerelni. Ezzel szemben pl a turbóhiba, befecskendező gondok, motorkopás, hengerfej, sokkal gyakoribb gondok.
"Én is inkább a mehanikai alkatrészekben bízok,miért mondják hogy egy régi swift kimegy a világból? Kevés elektronika kevesebb hiba"
Ez egy orbitális baromság. Eléd raknak egy 25 éves Swiftet és egy 12 éves Audi A8-ast, melyikkel indulnál el Németországba? Naugye....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!