Az egyetemi hallgatók milyen autókkal jártak a 90-es évek végén, vagy a 2000-es évek elején? Mik voltak elterjedve a 18-25 éves korosztály körében?
Akkoriban nem volt divat, hogy anyuci meg apuci a seggünk alá dugta az autót.
Sokkal nagyobb érték volt mint most.
+ Nem volt minden utcasarkon 100 eladó kocsi, meg minden háztartásban 2-3 autó.
Aki melózott és összekapargatott esetleg egy kocsira a kilencvenes években az meg általában Trabant meg Lada volt. Nem az akkoriban új autónak számító Swift meg F-Astra
Én ebben az időszakban voltam fiatal!
Akkoriban nagyon nem volt divat a nagy átlag számára, hogy kocsival járnak legalábbis a fiatalok körében!
Én egy viszonylag jobb egzisztenciájú családban nőttem fel, nem voltunk gazdagok de megtehettem, hogy 2001-es jogsi szerzés után kaptam egy alapabb autót a szüleimtől! Nem volt semmi extra csak egy Citroen AX, de akkoriban még az is nagy durranás volt, hogy egyáltalán egy kormobelinek van autója!
Csak azért írom ezt, mert ez nem Amerika, amikor a filmkeben látod, hogy a gimibe, már Mustang-al járnak, meg egyéb izomautókkal!
Én 2001 és 2006 között jártam az ELTE-re. 17 évesen megcsináltam a jogosítványt, de eszem ágában nem volt akkoriban autót venni, amíg tanultam és nem volt rendszeres bevételem. Az egyetemi ösztöndíjam semmire nem volt elég, pedig több félévben is 4.8-5.0 közötti tanulmányi átlagom volt. Erre fizettek pár ezer (~8-15) forintot havonta. Autó fenntartására édes kevés lett volna. Így kb a szüleim tartottak el. Nem lett volna képem az autó költségeit is rájuk verni.
Hétvégén vidékre vonattal jártam haza, hét közben villamossal jártam az egyetemre.
A 100 fős évfolyamunkból egy-két ember volt akiről tudtam, hogy rendszeresen autóval jár. Tehát nem nagyon volt jellemző. Mindenki ment ki a villamosmegállóba. A vége felé 2006 környékén volt egy csaj akivel jártam is, neki volt egy már akkor is elég öreg Honda Civicje. De ő sem napi szinten járt vele.
Nem volt ez szerintem olyan ős régen. Bár nyilván ez relatív. A mai 17-18 éveseknek 2006 is szinte felfoghatatlanul régen volt. A lényeg, hogy elég nagyot változott ilyen szempontból a világ. Azóta én is egyetemi oktató lettem. Az egyik nagyobb vidéki egyetemen dolgozom. Manapság azért kell reggel sietni, mert a hallgatók zöme is kocsival jár és ha nem megyek be korán, egyszerűen nincs hely a parkolóban. A helyzet még rosszabb mikor levelezős hétvége van. Távolabbi helyekről már pláne nem nagyon divat a buszozás, vonatozás, szinte mindenki autóval jön. Na akkor tényleg egy talpalatnyi hely nincs az egyetem udvarán.
Ugyan csak főiskola,(1998-2002) de össz-vissz 6 hallgató járt autóval, akiket ismertem.
Az egyiknek mérnök volt az apja, egy öreg 1500-as Ladája volt. A másiknak vendéglős szülei voltak, neki egy öreg 1200-ese volt. A harmadiknak wartburg kombija, de ritkán használta, apja tankolt bele. A negyedik egy nő volt, másodállásban valami mlm-el foglalkozott, meg ingatlanozott is. Ő egy Peugeot hatchback-el járt, az volt a legmenőbb. Még a tanároknak is ócskább autója volt. Az 5. srác egy benzinzabáló öreg Fordot vett, de ő átment nappaliról levelezőre, hogy dolgozhasson. A 6. használta a legtöbbet a kocsiját, neki Trabija volt.
Akkoriban sok szoci autó ment az utakon. Az alap Swift 1.2, 1.4 millió forint volt újonnan, egy használt de jó állapotú Trabi 70-80 ezer, kocka lada 200-300 ezer között.Az első fizetésem pedig nettó 80ezer. 120 már igen jónak számított :) Ez kb. olyan, mint ha most vennék 750 ezerért használt autót, csak éppen most ennyiért moslékosvödrök vannak, akkoriban pedig jó állapotú autót kaptál.
A fiatalok legtöbbje trabantozott, akinek volt sok pénze, az járt használt nyugati kocsival. Vw Golf, Citroen, Fiat, Renault, Opel volt a leggyakoribb nyugati, de horror volt a szervizköltség pl. egy 1300-as kockához képest.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!