Kamionosok! Mai szemmel nézve, ha volna lehetőséged választani, tandem vagy nyerges szerelvénnyel csinálnád a CE kategóriát?
Mert ez most külön lehet megcsinálni?
Én úgy tudom nehézpót és az mindre vonatkozik.
Persze érvényes az E kategória minden nehézpótra, csak arra vagyok kíváncsi ki melyikkel tanulna szívesebben.
Ahova beiratkoztam, ott lehet nyergessel meg tandemmel is tanulni. Ugye a legtöbb helyen csak tandem van, mert azzal tudnak oktatni C kategóriát is.
Szerintem tanulni jobb a tandem, mert könnyebb vele kanyarodni, nem vág le akkorát a kanyarból.
Aztán majd az életben meg rászámolsz.
Tandemmel csinálnám megint.
Miért? Azért mert személyautóból átülni egy nagy teherautóba, majd pár óra után már az E kategóriát csinálni hirtelen nagy ugrás. Ha rendesen megtanítanának az alapokra akkor érdemes lenne nyergesen csinálni, de a jelenlegi rendszer szerint hogy csak az úton kell kicsit előre menni, így már értelmetlennek találom.
Amikor én csináltam a jogsit akkor volt egy saroktolatás, illetve “rámpára” tolatás, de úgy volt kialakítva hogy egy majmot is be lehessen a mozdulatokra tanítani. A való életben lesznek tereptárgyak, szűkebb helyek, nem lesznek segédvonalak.
Normálisan meg kellene tanítani a tanulókat összeakasztani, tolatni, tolatásnál mi-miért úgy mozdul ahogy.
Megcsinálják a jogsit tandemmel, kapnak egy kamiont és egy részük bekerült a youtube válogatásba.
Teljes kreténség, hogy még mindig ott tart a gépjárművezető képzés, hogy nem nyújt valós képzést, nem ad magabiztos tudást minden kategórián belüli lehetőségre csak átsegít a vizsgát.
Tandemes képzés után friss jogsival ment ej a spárba pótossal dolgozni :D
Azért nem oktatnak és főleg nem vizsgáztatnak nyerges vontatóval, mert előírás, hogy a rutin és forgalmi vizsgán is félig terhelve kell menni. A zsámolyra nem lehet felkötni pár tonna terhet.
Nagyobb városok belső részeiben eleve 7,5 tonnás tiltás van, az oktató autók a polgármesteri hivatal külön engedélyével mehetnek be, egy nyergesre csak 1-1 napra adják meg, állandóra nem, épp a kanyarodáskor eltérő tengely nyomvonalak és a hátsó kaszálás miatt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!