Tényleg normális öreg autóknál a hűtőfolyadék fogyás?
Attól függ, hogy mit nevezünk "normálisnak".
Nem normális olyan értelemben, hogy a víznek természetesen nem lenne szabad folynia. Az egy zárt kör, úgyhogy a vízszintnek fixnek kell lennie.
Viszont hívhatjuk normálisnak olyan értelemben, hogy egy öreg autónál már a hűtőkör is öreg, ezért "normális", hogy nem tökéletesen zárt a rendszer. Ez persze nem jó dolog, de az, hogy elöregednek a dolgok, az normális. Vagy mondjuk inkább úgy, hogy természetes.
Amúgy amit mondott, az nem feltétlenül hülyeség. Az elöregedett vízcsövek kissé porózussá válnak és a pórusokon keresztül tényleg szokása "kiizzadni" a vizet. Meg persze lehet kezdődő hengerfejesség, bármelyik tömítés elöregedése, a kiegyenlítőtartály nem zár már tökéletesen, stb. Rengeteg helyen okozhat az elöregedés ilyen jellegű és éppen emiatt a javítása nem igazán ajánlott. Mit kezdjen vele az ember? Egy ilyen öreg autón végezzen komplett hűtőfelújítást? Összes cső, tömítések, két radiátor, termosztát, tartály... csöveket már lehet nem is lehet kapni, de ha lehet is, akkor is erősen 6 számjegyű a végösszeg, szóval a legtöbb embernek nem éri meg. Javítás nélkül meg az van, amit #4 írt, jól leírta a lehetséges dolgokat.
A gumicsövek bírják, ami szétporlad az a gagyi hűtő/fűtőradiátor.
Sokan nem cserélik a hűtőfolyadékot, a korróziógátló anyag lebomlik, és a fagyálló extrém mód rohaszt.
Ezek meg már nem azok a hűtők, amik a zsigákban, régi verdákban voltak, hogy két kézzel tartva is besz.rtál alatta, olyan nehéz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!