ABS. nélküli /Opel C Corsan/ fékrendszert át lehet e úgy légteleníteni, hogy azonos /első és külön hátsó/fékkörök megnyitott légtelenítőire átlátszó csöveket húzok és a gravitációra bízom a tartályból az olaj lejutását, átfolyását?/nincs pumpálás/










Lehet gravitációsan is, de órákig kell várni, amig lefolyik.
Ennél jobb megoldás egy műanyag palack, aminek az alján fékfolyadék van (praktikusan ami le lett szívva a tartályból) és beleér a cső. Akkor elég egyszer nyitni a légtelenítő csavart és ötöt-hatot pumpálni. Utána ellenőrizni kell, hoyg tiszta-e már a folyadék és lezárni a légtelenítőt.
Ha pici buborékok vannak a csőben, akkor azok alégtelenítő csavarmeneténél jönnek be. Néhány menetnyit ki kell csavarni és a szabaddá vált menetet bezsírozni. Utána beljebb csavarva a zsír tömmíteni fog.
Lehet a kuplung körben is folyadékot cserélni. A váltón van a légtelenítő csavar. És az tényleg gravitációs. Elég egyszer félig lenyomni a pedált és a folyni fog. Teljesen nem szabad, mert beragad a dugattyú.





#2
Ott a mester! Figyeljétek, jegyezzétek meg, ragasszátok ki a hűtőre mert ez bármikor jól jöhet a későbbiekben. Látott már autót közelről és úgy válaszolt!
Kis zárójelben csak annyit jegyeznék meg hogy nagyobb nyomást lehet elérni a pedál nyomásával mint amekkora vákuum keletkezik a pedál elengedésénél. Én csak annyira engedem meg a csavart hogy még kellemetlenül nehéz legyen nyomni a pedált, így nem szokott buborékos lenni a cső.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!