Anno a Trabant 601 nek úgy tudom 24literes volt a tankja. A fogyasztása mennyi volt 100km en országúti, tehát 80as tempónál? Mennyi kilométerenként volt illdomos megállni és megnézni a benzinszintet, mert ugye nem volt benzinszintjelzője?
Trabiknál és egyéb régi karbis autóknál nagyon függött a fogyasztás például a jól beállított karbitól. És hát sokan otthon bütykölték, kinek hogy sikerült.
Pont mint mondjuk egy Simsonon is.
Nekem csak hobbiautónak volt egy örökölt 601-es Trabim régebben, rendbetettük rendesen, 6 liter környékén evett vegyesen. De amikor hozzám került, nem volt túl jó bőrben, lenyelt borzalmasan sokat.
Elég nagy a szórás. A jó állapotúak 6 körül ettek úgy emlékszem, nekünk volt 2 is, meg nagypapámnak is volt.
De akkor ugye 80 körül volt az országúti tempó, nagyobb emelkedőn hatagos hármasban 60.
Ehhez képest egy hasonló tömegű mai euro6 5l-t fogyaszt komótos használat mellett, iszonyatos fejlődés :))
@15: Nem is ez a legnagyobb vicc benne, hanem az, hogy ezek a mindenféle drága és nem hosszú életű, környezetvédelem jegyében új autókba pakolt technikák (mindenféle extra katalizátor, adblue rendszer, stb stb + az alapvetően is bonyolultabb turbós kihegyezett motorok) azt eredményezik, hogy az autót nagyjából 8-10 év után nem éri meg tovább életben tartani, ki kell dobni. Emiatt:
1) Újat kell gyártani, mert le kell cserélni
2) Szemét lesz abból a sok anyagból, ami az autó maga.
Az nem igaz, hogy az autók megbízhatatlanabbak, mint régen. Szerintem a '90-es években értük el a megbízhatóság és tartósság csúcsát főleg az egyszerűbb autók esetében, és ha megfelelően vannak karban tartva (és ez sajnos nem egyenlő a gyári előírásokkal legtöbb esetben), a modern, bonyolultabb technika is el tud menni ennyit.
Viszont azóta az autót rövidebb idő alatt többet használjuk, gyorsabban nő a futásteljesítmény, és a sok bonyolult technika sokkal drágábban javítható/cserélhető, mint a régi, egyszerűbb megoldások - arról nem is beszélve, hogy itt már majdnem mindenhez célszerszám / szoftver kell, nem tudod otthon megoldani, ha kicsit értesz hozzá. Így az autót sokkal hamarabb ítélik gazdasági totálkárra, hiszen hamarabb elérjük azt a szintet, ahol önteni kell rá a pénzt folyamatosan.
Szerintem ez nagyobb környezetszennyezés, mintha olyan autókat gyártanánk, amit kényelmesen fenn lehetne tartani akár 20 évig. Mint mondjuk a '90-es évek sok-sok modelljét, amire ez igaz, sőt, sok még ma is olyan állapotban van, hogy simán van benne 5-10 év további használat.
Na de mindegy is, elkanyarodtunk erősen a Trabitól :) #11 voltam
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!