Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Anno a Trabant 601 nek úgy...

Anno a Trabant 601 nek úgy tudom 24literes volt a tankja. A fogyasztása mennyi volt 100km en országúti, tehát 80as tempónál? Mennyi kilométerenként volt illdomos megállni és megnézni a benzinszintet, mert ugye nem volt benzinszintjelzője?

Figyelt kérdés
2022. ápr. 16. 19:28
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
100%

Trabiknál és egyéb régi karbis autóknál nagyon függött a fogyasztás például a jól beállított karbitól. És hát sokan otthon bütykölték, kinek hogy sikerült.

Pont mint mondjuk egy Simsonon is.


Nekem csak hobbiautónak volt egy örökölt 601-es Trabim régebben, rendbetettük rendesen, 6 liter környékén evett vegyesen. De amikor hozzám került, nem volt túl jó bőrben, lenyelt borzalmasan sokat.

2022. ápr. 17. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim válasza:
100%
Trabant 601S-em van, nálam vegyes használatban a forgalom ritmusát tartva olyan 7-7,5 l körül eszik. Ebben fele-fele arányban van város és országút. De tudni kell azt, hogy óra szerint 90 felett már nagyon megindul a fogyasztás, ha vállalnám a forgalmi akadály státust és 70-nel járnék országúton, talán le lehetne vinni 6,5 köré, ha meg erőltetném a 100-110-et (óra szerint, tehát egy 10%-ot le kell vonni a valós tempóhoz), akkor simán 9 körül lennék. Az 5 literes fogyasztást max akkor tartom elképzelhetőnek, ha a kocsit tartós 60-nal hajtják 100 km-n át és ha a karbi ahhoz van beállítva (de akkor meg durván lomha lesz a negyven-ötven körülig amúgy meglepően fürge Trabi).
2022. ápr. 18. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim válasza:
84%
Előző vagyok, a kérdés második részéhez: az én kocsimban van napi számláló (a hetvenes évekbeli kocsikban még nem mindben volt, de a ma futkározó Trabik nagy részében van), minden tankolásnál nullázom, olyan 250 km körül már el szoktam kezdeni nézegetni reggelenként a benzinszintet. Ha pedig már elérem a takarékot (a Trabant benzincsapos, takarék állásban lehet hozzáférni az utolsó kb 5 literhez), akkor mindig tankolok, ez olyan 300 km után szokott bekövetkezni.
2022. ápr. 18. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
50%

Elég nagy a szórás. A jó állapotúak 6 körül ettek úgy emlékszem, nekünk volt 2 is, meg nagypapámnak is volt.

De akkor ugye 80 körül volt az országúti tempó, nagyobb emelkedőn hatagos hármasban 60.

Ehhez képest egy hasonló tömegű mai euro6 5l-t fogyaszt komótos használat mellett, iszonyatos fejlődés :))

2022. máj. 17. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
100%
14. Na ja, városban meg benyelik a 8-at is ezek az Euro6-os csodák. Vicc, de komolyan, ez a környezetvédelem. :D
2022. jún. 15. 02:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:

@15: Nem is ez a legnagyobb vicc benne, hanem az, hogy ezek a mindenféle drága és nem hosszú életű, környezetvédelem jegyében új autókba pakolt technikák (mindenféle extra katalizátor, adblue rendszer, stb stb + az alapvetően is bonyolultabb turbós kihegyezett motorok) azt eredményezik, hogy az autót nagyjából 8-10 év után nem éri meg tovább életben tartani, ki kell dobni. Emiatt:


1) Újat kell gyártani, mert le kell cserélni

2) Szemét lesz abból a sok anyagból, ami az autó maga.


Az nem igaz, hogy az autók megbízhatatlanabbak, mint régen. Szerintem a '90-es években értük el a megbízhatóság és tartósság csúcsát főleg az egyszerűbb autók esetében, és ha megfelelően vannak karban tartva (és ez sajnos nem egyenlő a gyári előírásokkal legtöbb esetben), a modern, bonyolultabb technika is el tud menni ennyit.


Viszont azóta az autót rövidebb idő alatt többet használjuk, gyorsabban nő a futásteljesítmény, és a sok bonyolult technika sokkal drágábban javítható/cserélhető, mint a régi, egyszerűbb megoldások - arról nem is beszélve, hogy itt már majdnem mindenhez célszerszám / szoftver kell, nem tudod otthon megoldani, ha kicsit értesz hozzá. Így az autót sokkal hamarabb ítélik gazdasági totálkárra, hiszen hamarabb elérjük azt a szintet, ahol önteni kell rá a pénzt folyamatosan.


Szerintem ez nagyobb környezetszennyezés, mintha olyan autókat gyártanánk, amit kényelmesen fenn lehetne tartani akár 20 évig. Mint mondjuk a '90-es évek sok-sok modelljét, amire ez igaz, sőt, sok még ma is olyan állapotban van, hogy simán van benne 5-10 év további használat.


Na de mindegy is, elkanyarodtunk erősen a Trabitól :) #11 voltam

2022. jún. 21. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!