Miért kell jobbra rántani a kormányt balra kerüléshez?
#6 A videóban is arra kormányoz, amerre kitér. Mit nem veszek észre?
#7 Megtolod balról, akkor jobbra fordul el a kormány, jobbra megy a motor! Tolás számomra az, hogy magamtól elfele valamit! Hatás ugyanaz, mintha jobbra elfordítanám, azaz húznám a jobb oldalát!
"épp ezaz, hogy a kormány jobb oldalát kell magadtól eltolni ahhoz, hogy a motor hirtelen jobbra térjen ki.🤷♂️"
Miért is? Ha eltolom jobbra, akkor balra megyek. Kerékpározom amióta az eszemet tudom, de sosem tapasztaltam még, hogy kormányzással ellentétesen fordulok.
Pedig ez így van, finom, de határozott tolásos technikával kell a motort irányváltoztatásra bírni.
Azért fogalmazok így, mert ilyenkor valójában nem kormányzod a motort, hanem kibillented az egyensúlyából. Erre azért van szükség, mert a kerekek és a motorblokkban forgó alkatrészek a sebesség növekedésével egyre erősebben állítják a motort egyensúlyi helyzetbe, így egy bizonyos sebesség fölött nem tudod a motort kormányzással irányítani, illetve nem elég hatékonyan. Ezzel a tolásos módszerrel lehet a motort irányba dönteni. Alacsony sebességnél nincsenek meg ezek az erőhatások, kormányozható a motor, de városon kívül és pláne autópálya tempó fölött ez nem müködik sajnos. Biciklin is ki tudod próbálni, gyorsits fel 25-30km/h sebességre, engedd el a kormányt mind a két kezeddel és csak gurulj, a kormány jobb végét told meg nagyon finoman elöre és meglátod hogy szépen elkezd jobbra bedőlni és kanyarodni a bicikli. Ez egy ismert motoros kanyarodási technika egyébként, rogyásig van vele az internet, ha szertnél kiokosodni.
Nem akar palira venni, csak nem tudja jól elmagyarázni. Ellenkormányzásnak hívják, és ha tudsz biciklizni, akkor te is használod, max intuitív módon, nem tudatosan :) Illetve egy bicaj 220 kg helyett csak 12, azaz sokkal kevésbé feltűnő és érezhető.
A fizika az, hogy van a motornak egy súlypontja, és ha balra akarsz kanyarodni, akkor balra kell bedönteni a motort. Ezt magasabb sebességnél úgy a leghatékonyabb, ha először megtolod a bal kormányvéget finoman (avagy meghúzod a jobb oldalit, effektíve valóban először jobbra kormányozva a motort). Ekkor az fog történni, hogy az első, kormányzott kerék kitér nyilván jobbra, viszont a motor 220 kg, a súlypontja nem tud ilyen villámgyorsan jobbra menni, azaz a súlypont onnantól kezdve (fentről nézve) az első és a hátsó kerekek vonalától BALRA lesz, és így lehet ráfektetni egy balos ívre a motort, így lehet balra kanyarodni. Minél határozottabb a kormánymozdulat, annál nagyobb lesz a döntés és a kanyarodás.
Itt egy magyon jó szemlélető videó is.
Kérdező, miért okoskodsz?
Többen leirtuk hogy működik. Kaptál videókat is, amiben bemutatjak.
Miért kell még mindig hitetlenkedni? 🤔
A 14-es válaszomban lévő videót nézd meg. Ott konkrétan nem fogja a kormányt, azaz húzni nem is tudná. Szándékosan csak egy ujjal ér hozzá és tolja, amerre menni akar.
Nem kell visszakormányozni, magától jön egyenesbe ismét. Miután a tehetetlenség miatt ilyenkor a másik oldalra kerül a súlypont, arra lehet úgymond ráfektetni a motort. Azaz ha bal kormányvéget megnyomod, kitéríted az első kereket picit jobbra, a súlypont a tehetetlenség miatt marad még ugyanott kb, ahol volt, azaz a motor egyensúlyi helyzetéhez képest balra. És így utána ezt az ívet megtartva tudsz kanyarodni balra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!