Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért kell jobbra rántani a...

Miért kell jobbra rántani a kormányt balra kerüléshez?

Figyelt kérdés
Motoros ismerősöm szerint ha elénk ugrik egy szarvas az úton, akkor azonnal jobbra kell rántani a kormányt a padka felé, mert akkor a motor átmegy a szembesávba és így ki lehet kerülni a szarvast. Többször is rákérdeztem, hogy nem inkább balra, de ő ragaszkodik ahhoz a meséhez, hogy nem, hanem jobbra. Én ezt nem tudom elfogadni, mert ha jobbra rántja valaki a kormányt, akkor lemegy a padkára és bebukik az árokba... Valaki elmagyarázza hogy van ez, mi a logika mögötte? Gyanús nekem, hogy palira próbál venni.

2022. ápr. 11. 21:22
1 2 3
 11/21 A kérdező kommentje:

#6 A videóban is arra kormányoz, amerre kitér. Mit nem veszek észre?


#7 Megtolod balról, akkor jobbra fordul el a kormány, jobbra megy a motor! Tolás számomra az, hogy magamtól elfele valamit! Hatás ugyanaz, mintha jobbra elfordítanám, azaz húznám a jobb oldalát!


"épp ezaz, hogy a kormány jobb oldalát kell magadtól eltolni ahhoz, hogy a motor hirtelen jobbra térjen ki.🤷‍♂️"


Miért is? Ha eltolom jobbra, akkor balra megyek. Kerékpározom amióta az eszemet tudom, de sosem tapasztaltam még, hogy kormányzással ellentétesen fordulok.

2022. ápr. 11. 22:12
 12/21 anonim ***** válasza:
2022. ápr. 11. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
100%

Pedig ez így van, finom, de határozott tolásos technikával kell a motort irányváltoztatásra bírni.

Azért fogalmazok így, mert ilyenkor valójában nem kormányzod a motort, hanem kibillented az egyensúlyából. Erre azért van szükség, mert a kerekek és a motorblokkban forgó alkatrészek a sebesség növekedésével egyre erősebben állítják a motort egyensúlyi helyzetbe, így egy bizonyos sebesség fölött nem tudod a motort kormányzással irányítani, illetve nem elég hatékonyan. Ezzel a tolásos módszerrel lehet a motort irányba dönteni. Alacsony sebességnél nincsenek meg ezek az erőhatások, kormányozható a motor, de városon kívül és pláne autópálya tempó fölött ez nem müködik sajnos. Biciklin is ki tudod próbálni, gyorsits fel 25-30km/h sebességre, engedd el a kormányt mind a két kezeddel és csak gurulj, a kormány jobb végét told meg nagyon finoman elöre és meglátod hogy szépen elkezd jobbra bedőlni és kanyarodni a bicikli. Ez egy ismert motoros kanyarodási technika egyébként, rogyásig van vele az internet, ha szertnél kiokosodni.

2022. ápr. 11. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
100%

Nem akar palira venni, csak nem tudja jól elmagyarázni. Ellenkormányzásnak hívják, és ha tudsz biciklizni, akkor te is használod, max intuitív módon, nem tudatosan :) Illetve egy bicaj 220 kg helyett csak 12, azaz sokkal kevésbé feltűnő és érezhető.


A fizika az, hogy van a motornak egy súlypontja, és ha balra akarsz kanyarodni, akkor balra kell bedönteni a motort. Ezt magasabb sebességnél úgy a leghatékonyabb, ha először megtolod a bal kormányvéget finoman (avagy meghúzod a jobb oldalit, effektíve valóban először jobbra kormányozva a motort). Ekkor az fog történni, hogy az első, kormányzott kerék kitér nyilván jobbra, viszont a motor 220 kg, a súlypontja nem tud ilyen villámgyorsan jobbra menni, azaz a súlypont onnantól kezdve (fentről nézve) az első és a hátsó kerekek vonalától BALRA lesz, és így lehet ráfektetni egy balos ívre a motort, így lehet balra kanyarodni. Minél határozottabb a kormánymozdulat, annál nagyobb lesz a döntés és a kanyarodás.


Itt egy magyon jó szemlélető videó is.

[link]

2022. ápr. 11. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:
Kimaradt a honnan jön a szarvas kérdés. És mennyi. Nem rángatunk, hanem fék és megpróbálod kikerülni.
2022. ápr. 12. 07:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 A kérdező kommentje:
Rendben van, így kezdem érteni, de ha megfigyeljük a videón, akkor ott is az van, hogy visszakormányoz ösztönösen, tehát nem arról van szó, hogy jobbra elnyomja a kormányt és balra megy a motor. Az annak a következménye, hogy az emberünk visszakormányoz, különben eldőlne a motorral...
2022. ápr. 12. 13:14
 17/21 anonim ***** válasza:
38%

Kérdező, miért okoskodsz?

Többen leirtuk hogy működik. Kaptál videókat is, amiben bemutatjak.


Miért kell még mindig hitetlenkedni? 🤔

2022. ápr. 12. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 A kérdező kommentje:
Miért, te mit látsz a videón? A kormányt nézzed! Én azt látom, hogy elnyomja jobbra, majd ösztönösen visszahúzza balra. Te mást látsz??
2022. ápr. 12. 13:21
 19/21 anonim ***** válasza:
65%
Nem tőlem kérdezted, de én meg azt látom, hogy eltolja, majd visszahúzza, mert csak bemutatni akarta, nem lemenni az útról. Ez az a videó, ahol visszahúzta, ahol nem, ott nem húzta vissza.🤷‍♂️
2022. ápr. 12. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:
100%

A 14-es válaszomban lévő videót nézd meg. Ott konkrétan nem fogja a kormányt, azaz húzni nem is tudná. Szándékosan csak egy ujjal ér hozzá és tolja, amerre menni akar.

Nem kell visszakormányozni, magától jön egyenesbe ismét. Miután a tehetetlenség miatt ilyenkor a másik oldalra kerül a súlypont, arra lehet úgymond ráfektetni a motort. Azaz ha bal kormányvéget megnyomod, kitéríted az első kereket picit jobbra, a súlypont a tehetetlenség miatt marad még ugyanott kb, ahol volt, azaz a motor egyensúlyi helyzetéhez képest balra. És így utána ezt az ívet megtartva tudsz kanyarodni balra.

2022. ápr. 12. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!