Ha állandóan hidegen jár a motor az nagyon káros hosszabb távon?
Attól nem megy bele, ott más baj lehet.
AC pumpa baja lesz inkább.
ezt még tanítják is..a hideg motorblokkba a lehúzó benzint is lehúz, még ha keveset is. azt nem tanácsolom, hogy néha menj vagy tíz kilométert, míg a katalizátor is tűzforró lesz, mert ennyit nem pazarolsz feleslegesen...
A hidegenjárás a gyors halála a motornak.
"Soha nem melegszik be még kicsit sem. Ez okozhatja hogy az olajba benzin kerül?"
A motor állapotától függően kerülhet benzin az olajba. És rövid utakon nem párolog el. Ezt észre lehet venni abból, hogy az olaj mennyisége nő. (Hacsak nincs jelentős olajfogyás is.) Vagy, ha valamikor mégis mész egy hosszabb útra, akkor néhány száz km alatt akár fél-egy literrel is csökkenhet az olajszint és azután stabilizálódik.
És a hidrogéntartalmú benzin égésekor víz is kerülhet az olajba, ami, ha nem tud elpárologni, akkor az olajbeöntő kupakon "majonézes" lerakódást okozhat.
Ezek nem jó dolgok, de a gyártók is gondoltak erre. Gyakori városi üzem esetén kétszer sűrűbb olajcserét írnak elő.
"akkor hány ezer km -ek után értendö?"
A gyártó előírása szerint.
Pl. a Ford a 2000 utáni, de ahhoz közeli konstrukcióinál 15 vagy 20 ezer km-enkénti cserét ír elő tipustól függően. "Különlegesen nehéz körülmények" esetén "ajánlatos gyakrabban" elvégezni az olaj és szűrőcserét.
A Ford különlegesen nehéz körülménynek nevezi a 16km-nél rövidebb utakat, különösen télen. Városi forgalom sok megállással és ujraindítással. Sok alapjárat. Taxi, futár.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!