Traktorok és a buszok miért nem melegednek túl, ha nincs is igazán menetszél?
Tehát, buszok esetében a motor hátul és a hűtő radiátora pedig általában bal oldalt van, tehát nem igazán éri semmi féle menetszél, mint egy autó esetében.
Traktoroknál pedig igaz elől van a motor, de egy szántás közben nem igazán éri menetszél, lévén talán ha megy 10km/h-val nagy terhelésen.
Szóval, mi az oka hogy ezek nem melegednek túl? Hogy képes leadni a radiátor a hőt ha a menetszél nem “hűti”?
Hosszmotornál meglehet oldani, hogy a főtengely/hosszbordás szíj meghajt egy viszkósventit ami szép kis légáramlatot okoz.
Régi kocsikon alkalmazták ezt, nem tudom miért hagyták el...
“Ezek gépek hűtőradiátorai előtt, vagy mögött, direktbe van kötve a ventillátor, ami erős "menetszelet" generál.”
De ez miért jó? Miért okoz ezzel erős légáramlást? Ha egy elektromos motor pörgeti a ventillátort, miért rosszabb megoldás? A direkt hajtás miért jó?
A viszkó az amikor az ékszíj állandóan hajtja, csak van rajta egy kuplung ami hőhatásra kapcsol ki vagy be.
Igen, autóba esetben is java részt "zárt" rendszer, tehát a venti alapvetően a benti meleg levegőt keringeti.
Traktor esetében mint írták is, ventilátor forog folyamatosan.. Ahogy növekszik a fordulat, egyre gyorsabban forog a ventilátor is. Egy mezei MTZ-nek nincs akkora hűtőradiátora.
Direkt hajtás azért jobb mint írtam is. A külső főtengely forgatja a szíjat ami meghajtja a ventilátort.. És folyamatosan forog ez a kulcs. Mint az elektromos akkor kapcsol be, amikor kell..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!