Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Traktorok és a buszok miért...

Traktorok és a buszok miért nem melegednek túl, ha nincs is igazán menetszél?

Figyelt kérdés

Tehát, buszok esetében a motor hátul és a hűtő radiátora pedig általában bal oldalt van, tehát nem igazán éri semmi féle menetszél, mint egy autó esetében.

Traktoroknál pedig igaz elől van a motor, de egy szántás közben nem igazán éri menetszél, lévén talán ha megy 10km/h-val nagy terhelésen.


Szóval, mi az oka hogy ezek nem melegednek túl? Hogy képes leadni a radiátor a hőt ha a menetszél nem “hűti”?



2022. ápr. 10. 15:14
 1/10 anonim ***** válasza:
87%
Ezek gépek hűtőradiátorai előtt, vagy mögött, direktbe van kötve a ventillátor, ami erős "menetszelet" generál.
2022. ápr. 10. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
91%
A traktorokat nem ismerem, de a buszoknak hatalmas hűtőjük van. Arányaiban sokkal nagyobb, mint a személyautóknak. Ezért nem melegednek túl. Habár a régi Ikarusok állandóan felforrtak, de más, modern buszoknál nem jellemző.
2022. ápr. 10. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

Hosszmotornál meglehet oldani, hogy a főtengely/hosszbordás szíj meghajt egy viszkósventit ami szép kis légáramlatot okoz.

Régi kocsikon alkalmazták ezt, nem tudom miért hagyták el...

2022. ápr. 10. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Hát ha rendbe van egy autó vagy bármi is, az akkor nem melegedik túl.
2022. ápr. 10. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
Viszkósventi? Az mit jelent? Ma már nem egy sima mezei elektromos motor pörgeti a ventillátort?
2022. ápr. 10. 16:44
 6/10 A kérdező kommentje:

“Ezek gépek hűtőradiátorai előtt, vagy mögött, direktbe van kötve a ventillátor, ami erős "menetszelet" generál.”


De ez miért jó? Miért okoz ezzel erős légáramlást? Ha egy elektromos motor pörgeti a ventillátort, miért rosszabb megoldás? A direkt hajtás miért jó?

2022. ápr. 10. 16:46
 7/10 anonim ***** válasza:

A viszkó az amikor az ékszíj állandóan hajtja, csak van rajta egy kuplung ami hőhatásra kapcsol ki vagy be.

[link]

2022. ápr. 10. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Egy műszakilag megfelelő állapotú személyautó sem fog túlmelegedni, ha egyhelyben járatod. Erre találták ki a hűtőventilátort.
2022. ápr. 10. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
8-as az oké, de a járatás és a keményen hajtod közt azért van egy elég nagy különbség. Alapjáraton egy mezei robogó sem melegszik túl, pedig léghűtéses. Autóknál sokat segít a menetszél, mert bár a leadott teljesítmény növekszik, így motor hőmérséklete is, de a menetszél ott van. Busznál meg a traktornál ez nincs, ezért voltam kíváncsi, hogy oldják meg. De akkor ha jól látom, nagyobb radiátor és erősebb ventillátorral megoldható.
2022. ápr. 10. 19:15
 10/10 anonim ***** válasza:
71%

Igen, autóba esetben is java részt "zárt" rendszer, tehát a venti alapvetően a benti meleg levegőt keringeti.


Traktor esetében mint írták is, ventilátor forog folyamatosan.. Ahogy növekszik a fordulat, egyre gyorsabban forog a ventilátor is. Egy mezei MTZ-nek nincs akkora hűtőradiátora.


Direkt hajtás azért jobb mint írtam is. A külső főtengely forgatja a szíjat ami meghajtja a ventilátort.. És folyamatosan forog ez a kulcs. Mint az elektromos akkor kapcsol be, amikor kell..

2022. ápr. 10. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!