Az elektromos autók motorháztetőjére, szélvédőjére miért nem tesznek napelemet?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem mond marhaságot! Igaz, pici felület, de nálunk kapható Solar sportóra. Az üveg felülete napcella. Teljesen láthatatlan. Ha csak sima órakánt használod, soha nem kell tölteni. A bekapcsolt funkciókkal is sokkal tovább üzemképes, mint az a minden másban azonos társa, amelyiken nincs ilyen.
A grafénről olvastam, hogy akár napcellaként is használható. A kocsi teljes felülete egy láthatatlan réteggel borítható, ami elég sok áramot tud termelni. 100%-ban talán nem váltja ki az akkumulátort, de jelentős megtakarítást lehet elérni.
Csak lehet, annyira drága, hogy nem lehet eladni.
Az ismerőseim körében többen szereltettek fel a tetőre napelemeket. Kérdezem, mennyibe került? A mondott összeg alapján, a jelenlegi áramdíjat figyelembe véve 20-25 év alatt térülne meg. És most kell egyben kifizetnem. És szükség van a hálózati áramra is.
Szóval lehet, meg lehet csinálni autókon, vagy néhány éven belül megoldható lenne, de piszok drágán.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Az elektromos autók motorháztetőjére, szélvédőjére miért nem tesznek napelemet?"
A napállandó, vagyis a napsugárra merőleges felületen a besugárzás teljesítménye 1361 watt. Mivel a merőlegességet nem lehet biztosítani, ezért számoljunk kb. a felével 700 wattal. A megfizethető napelemek hatásfoka kb. 15%. Ez eddig 100W/m^2. Legyen a motorháztetőn és a tetőn kb. 4 m^2 napelem és 8 óra besugárzás. A termelt energia kb. 3 kWh. Ami 20kWh/100km esetén 15km-t jelent.
Ha egész nap süt a nap. És fák vagy az épületek egyáltalán nem árnyékolnak. Ami eléggé valószínűtlen.
És ha nem akarjuk növelni a légellenállást, akkor a karosszériához idomuló hajlékony napelem kellene. Ami növeli a költségeket és csökkenti a hatásfokot.
Szóval nagyjából ezért.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#7 Hasonlítsunk össze egy 0.5W-os órát egy 5000W-os autóval. Ez igen...
Napelemes számológépek is léteznek 40 éve. Működnek, persze. Mert lósz*r energiafelhasználásuk van. Az autónak egy "picivel" több.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!