MOL fékfolyadékról vélemény?
Az autóm a DOT4 szabványt írja elő, gyári fékfolyadék is olyan. A MOL-nak van DOT4+ sőt már DOT5.1 elnevezésű fékfolyadékja.
Közületek valaki próbálta már ezeket? Nem olcsó kocsiba lenne, gyárit jelenleg nem kapni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Azt tanuld meg, hogy nincs olyan hogy "gyári folyadékok autóba". Egy gyártó sem fog saját folyadékokat gyártani saját olajfinomítóban vagy saját vegyi üzemben. Ez csak egy marketing, hogy vedd meg 2x annyiért a "gyári" folyadékokat.
Van egy követelmény amit a gyártó adatokban meghatároz, ha azt teljesíted akkor nem kell tartanod.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
DOT4 poly-glycol bázisú fékfolyadékok XXX forrásponttal, és YYY viszkozitással.
DOT5 szilikon bázisúak. Magasabb forráspont, jobb viszkozitás.
A kettőt nem szabad keverni.
A DOT5.1 elvileg keverhető a 4/5-tel. De a legjobb leengedni, ami benne van.
Gyártó nem számít, ha megefelel a DOT specifikációnak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Miért nem érted.
A fékfolyadék se gyári és nem neki gyártja , hanem olyat tesznek bele.
Pedig a 2. leírta.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A DOT4, DOT5, DOT5.1 specifikációkat (miből áll a fékfolyadék, és mivel kompatibilis) azért tartsd be. Csak azért szólok, mert elmegy itt a válaszolás a márkákra, aminek tényleg nincs jelentősége.
Ugyanez olajoknál is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A gyári BMW a legolcsóbb. Valami 1800 ft volt 1 liter 2 japán motorkerékpárba is azt tettem.
Nem mintha számítana de biztos jó gyártótól veszik és filléres tétel
#5 Én értem. Le is írtam. Csak azt nem tudom hogy a BMW-nek ki gyártja.
#6 Vezérlés csere megvolt, az utolsó csavarig gyári alkatrészek kerültek bele.
#8 Csak most egyszerűen sehol sem találok, mindenhol készlethiányra hivatkoznak a gyári fékfolyadékból.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!