Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » DOT4 helyett DOT4+ fékfolyadék...

DOT4 helyett DOT4+ fékfolyadék mit eredményez?

Figyelt kérdés
A DOT4+ elvileg annyiban tér el a DOT4-től, hogy magasabb forráspontot írtak elő ezeknél (230 helyett 250 °C), illetve csökkentett viszkozitást az új ABS/ASR/ESP rendszer érzékenysége miatt (2004 utáni autóknál). Egy 2000 körüli ABS-es autóba DOT4 helyett DOT4+-t töltve változik valami? A viszkozitás csökkenése jobb ABS működést eredményez? Pedálérzet változna?

2022. jan. 19. 15:30
 1/6 anonim ***** válasza:

Pont úgy dobolna ha az ABS-nek be kell avatkozni, mert blokkol a kerék.

A magasabb forráspont csak jó, az alacsonyabb viszkozitás meg nem egyértelmű, mert ezeket méretezik.

2022. jan. 19. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Semmi nem fog változni, ezek a dolgok csak marketinges feel-good szlogenek, valós következményei nincsenek, sem pozitív, sem negatív. Amennyire én tudom, ezeket a csökkentett viszkozitású verziókat (hívják még Super DOT4-nek is) soha egyetlen gyár sem ismerte el hivatalosan és soha egyetlen autó sem tett rá gyári ajánlást, mivel hivatalosan nem is létezik. Ezek csak marketing szövegek, mint ahogy például motorolajnál is van ugyanattól a márkától két ugyanolyan olaj, csak az egyikre ráír valami jól csengő kifejezést és rögtön 20%-kal drágábban árulja a másiknál.
2022. jan. 19. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Ja és mellesleg a 4+ forráspontja ugyanúgy 230, mint a sima 4-esé, nem tudom honnan vetted a 250-et. Persze könnyen lehet, hogy egyszerűen két forrás két ellenkező adatot ír, ami továbbra is csak azt bizonyítja, hogy ez nem egy hivatalos specifikáció, csak marketing.
2022. jan. 19. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat.

A céges Skodánknak egyszer átfutottam a kiskönyvét, abban benne van, hogy alacsony viszkozitású DOT4+ fékfolyadék kell bele. De itt is ezt írják (2. oldal, bal alul): [link]

A viszkozitási érték ugyan annyira valós, mint a motorolajoknál, hogy mondjuk az 0W-30-é alacsonyabb mint az 5W-40-é.

Pl.:

Sima DOT4: [link]

DOT4+: [link]

A kérdés, hogy egy régebbi ABS-es autónál is érdemes-e az alacsonyabb viszkozitásút venni. A fenti iromány szerint igen, csak bennem is felmerült az, amit az #1 írt, hogy amikor az autót tervezték, akkor még nem volt ilyen alacsonyabb viszkozitású, nem arra tervezték.

2022. jan. 19. 16:17
 5/6 anonim ***** válasza:

Olyat tegyèl bele, amit annak idején előírtak.

A sima DOT4 is való ABS-es kocsihoz, és maguk az ABS rendszerek is rengeteget fejlődtek.

A régiek, tehát 15-20 éves technikàk másodpercenként nagyjából 8x-10x avatkoztak be, egy mai új kocsi meg 30X kb.

Ennyit fejlődtek az elektronikák, így kisebb viszkozitású közvetítő anyagra van szüksèg.


Ennek ellenére biztosan nem okoz kárt a 4+ nálad, csak nincs szüksége annak a rendszernek a precízebb folyadékra.

2022. jan. 19. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Ha dot 4 az előírás akkor a DOT5-öt kerüld!!

a Dot5.1 is jó már, de a sima ötös felejtős.

2022. jan. 19. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!