DOT4 helyett DOT4+ fékfolyadék mit eredményez?
Pont úgy dobolna ha az ABS-nek be kell avatkozni, mert blokkol a kerék.
A magasabb forráspont csak jó, az alacsonyabb viszkozitás meg nem egyértelmű, mert ezeket méretezik.
Köszönöm a válaszokat.
A céges Skodánknak egyszer átfutottam a kiskönyvét, abban benne van, hogy alacsony viszkozitású DOT4+ fékfolyadék kell bele. De itt is ezt írják (2. oldal, bal alul): [link]
A viszkozitási érték ugyan annyira valós, mint a motorolajoknál, hogy mondjuk az 0W-30-é alacsonyabb mint az 5W-40-é.
Pl.:
Sima DOT4: [link]
DOT4+: [link]
A kérdés, hogy egy régebbi ABS-es autónál is érdemes-e az alacsonyabb viszkozitásút venni. A fenti iromány szerint igen, csak bennem is felmerült az, amit az #1 írt, hogy amikor az autót tervezték, akkor még nem volt ilyen alacsonyabb viszkozitású, nem arra tervezték.
Olyat tegyèl bele, amit annak idején előírtak.
A sima DOT4 is való ABS-es kocsihoz, és maguk az ABS rendszerek is rengeteget fejlődtek.
A régiek, tehát 15-20 éves technikàk másodpercenként nagyjából 8x-10x avatkoztak be, egy mai új kocsi meg 30X kb.
Ennyit fejlődtek az elektronikák, így kisebb viszkozitású közvetítő anyagra van szüksèg.
Ennek ellenére biztosan nem okoz kárt a 4+ nálad, csak nincs szüksége annak a rendszernek a precízebb folyadékra.
Ha dot 4 az előírás akkor a DOT5-öt kerüld!!
a Dot5.1 is jó már, de a sima ötös felejtős.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!