Hogyan kezdjek bele az autó hangrendszer feljavításának?
Sziasztok.
Golf 5 lenne az alany. Trendline.
A hangszórók már eléggé a végét járják, csúnyán szólnak, basszus alig van. A fejegységet esztétikak okoból cserélném. ( plusz ha jól tudom, először azt kell cserélni)
Nem szeretnék semmi extrát, csak hogy a rádiót és időnként a zenét rendesen tudjam hallgatni.
A jvc x830bt fejegységet néztem ki az ár érték aránya miatt.(neten olvasott vélemények alapján).
Mi a véleményetek? Jobban muzsikálna, mint a gyári rcd 300 ?
Ha igen, e mellé milyen hangszórót ajánlanátok, ami a fejegység mellé hoz legalább olyan minőséget, mint a gyári?
Nem tudom, milyen árban mennek a hangszórók, hasonló viszonylag olcsó és jó ár érték arányút keresnék.
Nem értek hozzá, ugy hogy minden tanács, javaslat érdekel!
Köszi
Ez szettje válogatja, van olyan autóhangszóró, aminek közepébe beépítik a magassugárzót is, és van ahol külön van, és utóbbit mondjuk kocsidban valahol a külső tökör magasságába, vagy a kinincs környékére építik be. Ott szoktak hangváltót tenni, hogy az eltérő hangsávok ne terheljék feleslegesen az adott hagnszórót. pl a mélyre ne küldjön magasat a fejegység ha úgysem tudja megszólaltatni.
Az egybeépítetteknél, ezt nevezik koaxiális hangszórónak, ott nem tudsz hangváltót beépíteni.
Jaa értem. Rendben. Köszi!
Esetleg valamilyet tudnál ajánlani? Vagy a gyárinál jobb, de legalább ilyan minőségűt lehet szerezni 20e ft körül?
Nah akkor egy kis autóhifi! :)
Az ajtódban nem 20-as hangszóró van (ilyen nem is létezik) hanem 16-os komponens szett! A komponens szett a lehető egyik legjobb megoldás, ami áll egy 16,5 mélyközépből és egy magassugárzóból ami igen optimális esetben az autó A oszlopába szokott kerülni, jah és természetesen ehhez jár egy hangváltó is, ami megvágja a frekiket melyik hangszóróra mi menjen, ez nem opcionális hanem kötelező és adják! Olcsóbbaknál ezt integrálják, drágábbaknál neked kell bekötögetni!
A koax hangszórót felejtsd el, low budget megoldás és általában csak kompromisszumból használják!
Vegyél egy normális komponens szettet, amire figyelj, egyrészt az átmérő, de azt tudjuk már, hogy 16-os kell, a beépítési mélység azaz a mágnes mérete, ha túl nagy beleér az ablakba, ezt valamilyen szinten lehet kiemelő kerettel kompenzálni, de csak egy szintig, itt miliméterekről beszélünk amúgy! Az 5-ös Golf nagyon kommersz kocsi szerintem millió infót tudsz róla találni mekkora az a mágnesű hangszóró ami még biztosan beépíthető! A terhelhetőség lényegtelen ha fejről hajtod, mert még az általad kinézett JVC fej is max 4x25watt RMS teljesítményt tud leadni, azt meg kb minden hangszóró kibírja, sőt egy értelmesebb szettet ki sem tud rendesen hajtani.
Hangminőségben a gyári fejhez képest már a JVC hatalmas ugrás lesz, mert a gyári fej tudhat kb 4x10-15 wattot és felejthető hangminőséget, az utólagos fej meg kb 4x20-25 watt körül ad le, és lényegesen jobb minőségben.
A fej cseréje nem kötelező amúgy hifi építésnél, de erősen ajánlott!
"Nem szeretnék semmi extrát, csak hogy a rádiót és időnként a zenét rendesen tudjam hallgatni."
Ezen jót mosolyogtam, mert pont az utóbbi miatt építenek akár milliós hangrendszereket, kb ez olyan mint amikor PC építésnél valaki azt mondja semmi extrát nem akar, csak játszana... kb a világ összes pénzét bele lehet ölni.
A mély hangzás vagy dinamikus mély, erősítő nélkül kicsit veszett fejsze, bár én egy mélynyomó nélküli rendszert is vérszegénynek érzem, de tényleg el lehet indulni a lejtőn, de a kiindulási alap amúgy jó!
Kell egy jó fej, meg normális komponens szett előre, hátulra, aztán meglátod! A gyári rendszerhez képest így is csodát fogsz hallani!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!