Kezdő vagyok hogyan váltsak fordulatszámmérő nélküli autót?
Kb. másfél hónapja van jogosítványom, és kettő napja kaptam egy 3 ajtós Suzuki Swift GC AC 1.3-as autót. Eddig úgy próbáltam megszokni a váltót párom autóján, hogy néztem a fordulatszámmérőt (G astra). A végére már egész jól belejöttem, de még nagyon szokatlan nekem ez a Suzuki. Elméletileg nyeles tengely hibás (jövő héten megy a szerelőhöz ) és folyamatosan furcsa hangja van amikor nincsen benyomva a kuplung, és a motor hangját azt nem igazán tudom még megkülönböztetni tőle. Segítséget szeretnék kérni, hogy kb. hány km/h-nál hányásba “kell” vagy érdemes váltani.
A segítségeket előre is köszönöm! :)
19/L
20 felett 2-es
30 felett 3-as
40 felett 4-es
Országúton ha nem kell gyorsítanod akkor 5 , vagy városba is mondjuk rakparton ha mész 55-60al és nincs előtted akadály nem kell gyorsítgatni akkor is betehet 5-be
több millió autó készült fordulatszám-mérő nélkül, aztán valahogy mindenki belejött.
Te is belejössz, csak ne nézd a fordulatszám-mérőt mert abból baj lehet..ez hallásra megy..egyest kihúzatod(de nem üveghangig)aztán kettes..ezt is kihúzatod(szintén barátságos magas fordulatig),aztán hátmas..majd négyes..stb..
Így neten majdnem olyan megtanulni a középfordulatot fülre, mint a gúglin megtanulni úszni..
Lehet érezni, meg hallani, hogy mikor kell feljebb kapcsolni.
De amúgy ahogy #1 írta, durván 20 felett 2-es, 30 felett 3-as, 40 felett 4-es. Tehát városban ha 50-nel mész, akkor 4-es a jó. Ha kiérsz a városból, olyan 70 felettig hagyod a 4-est, akkor váltasz 5-be.
A váltás helyét három lépésben kell megszokni:
1. a sebességmérőt nézve
2. ha ez megy, akkor a motor hangja alapján
3. idővel mindig kb. ugyanúgy fogsz gyorsítani, és akkor is tudsz majd váltani, ha zajos környzetben alig hallod a motort. (mondjuk, némely autónál ez igen ritka lesz. :-) ) Mert egy bizonyos tempóban, időzítve váltasz, ahogy megszoktad.
Akkor nézzük a sebességmérőt. Egy átlagos 5 sebességes váltónál a 4-eshez mért áttételek aránya kerekítve: 4; 2,2; 1,5; 1; 0,8
Szóval, ha 4-esben óra szerint 40-ről 70-ig gyorsítasz, akkor a többi sebességben az ennek megfelelő fordulatszámok:
1-es 10-18
2-es 18-32
3-as 27-47
4-es 40-70
5-ös 50-88
De ilyen pontosságra nincs szükség, úgyhogy amit 2-es és 4-es írt a felváltások helyére (20; 30; 45; 70), teljesen jó.
Ezek kb. 3000-es fordulatnak felelnek meg.
Ha ennél jobban akarsz gyorsulni (pl. előzésnél) akkor akár 50%-kal magasabb sebességnél válthatsz. Ez kb. 4500-as fordulat. Hasonlóképpen, ha autópályán óra szerint 130-cal mész 5-ösben, az kb. 4000-es fordulat. Az is teljesen megengedett, nem árt a bemelegedett motornak.
Fülre.
Kis odafigyelés és simán megy.. :D
Én alapjáratot is simán fülre szoktam beállítani, 50-es pontossággal simán belövöm a saját autóimon anélkül hogy a fordulatszámmérőre néznék. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!