Hogyan lehetne fordulatszámmérőt beszerelni?
Figyelt kérdés
Adott egy 2006-os évjáratú Chevrolet Aveo autó, amiben gyárilag nincs fordulatszámmérő (fizetős extraként létezett bele). Az ebay-en, aliexpressen, amazonon és hasonló helyeken lehet venni rengeteg féle univerzális fordulatszámmérőt, csak rá kell kötni a gyújtásjelkábelt, és a testkábelt (esetleg még a +12V-ot is), és tök jól működik. Ezeken van egy kapcsoló, amivel be lehet állítani, hogy a benzines autó hány hengeres, általában 4-6-8, vagy 3-4-5-6-7-8 a választék, amit beállíthatsz. Ezek kb. 10-20 eFt-ba kerülnek. A gond az, hogy ebben az autóban valami egzotikus gyújtási rendszer van, és ha 4 hengert állítok be (merthogy ez 4 hengeres autó), akkor a valós fordulatszám felét mutatja, 8 hengeres beállításnál a valós érték negyedét mutatja, stb. Tehát, ha szereznék ebay-ről egy olyat, amiben van 2 hengeres opció, akkor tök jól működne, de ilyen jellemzően nem létezik. Több százezer Ft-ért vannak minősítésekkel, tanúsítványokkal rendelkező fordulatszámmérők, amik versenyautókba valók, na ott lehet 1-től 12-ig állítani a hengerek darabszámát, de ez túl drága lenne. Az 5-10-20 eFt-os kategóriában nem lehet 2 hengert beállítani, nincs ilyen termék. Azt is csináltam, hogy a 12 ezerig skálázott fordulatszámmérőhöz nyomtattam új számlapot, ami 24 ezerig volt skálázva, és beállítottam 4 hengerre a mérőt, de az meg azért nem jó, mert túl kicsi tartományban jár a mutató, és nem praktikus. Szóval kéne mondjuk egy frekvencia duplázó kütyü, és ezt kötném a fordulatszámmérő bemenete elé, beállítanám 4 hengerre, és így valószínűleg jól működne. Tudtok ilyen kütyüről? Vagy valakinek van más ötlete? OBD-II is van az autóban, de nem arról szeretném levenni a jelet, analóg műszert szeretnék. Vehetnék bontóban másik műszeregységet, de azt sem szeretném, km számláló és egyéb bonyodalmak miatt. Köszi a segítséget ha valakinek van ötlete.2021. szept. 16. 15:34
1/2 anonim válasza:
Egyáltalán nem egzotikus. Dis gyújtasnak hívják. Szakzsargonnal parazitaszikrás gyujtás. A lényege hogy 2db trafó van 4 hengerre. Ez a rendszer belegyújt a kipufogó ütembe is. Szinte minden gyártó alkalmazta aminek volt alacsony hengerűrtartalmú motorja.
2/2 krwkco válasza:
Motorkerékpárra szánt fordulatszámmérő sincs ilyen?
A másik lehetőség amit ki lehetne próbálni, hogy a két primér gyujtásjelet szembefordított diódákkal és nagy ellenáálsokkal védve egyesíteni és használni. Szükség szerint ellenállással a földhöz lehúzva. Nem mondom részletesebben, mert ha ennyiből nem érthető, akkor jobb nem csinálni. Ugyanis itt közvetlenül a motorvezérlő kompjuterből kapott jellel kell dolgozni és rossz kivitelezés esetén annak az alkatrészeit teszi tönkre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!