Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Trabant Hycomat automata...

Trabant Hycomat automata volt, vagy hány pedál volt benne?

Figyelt kérdés

#Trabant #hycomat
2022. márc. 15. 21:01
 1/8 anonim ***** válasza:

2 pedál volt benne


Gyakorlatilag egy kökorszaki megoldású "robotizált manuális váltó volt benne


Amikor a váltókarral váltottál akkor a kuplung is szétkapcsolt, és igy nem neked kellett a kuplungot pedállal müködtetni


Akkoriban ez nagyon hasznos doloog volt a KGST országokban igy a mozgás sérült emberek is autozhattak.

De az öregasszonyok is szerettéka hicomatos trabantokat mert nagyon könnyű volt kezelni,vezetni

2022. márc. 15. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
A Hycomaton csak a kuplung volt automata, váltani kézzel kellett. Emlékeim szerint megvolt a kuplungpedál, csak nem kuplungként működött, hanem a váltó kimenőtengelyét lehetett vele reteszelni úgy, mint az automata váltók "P" fokozata esetén. Egyébként volt benne rendesen gáz-és fékpedál, viszont mozgáskorlátozottak részére kézi kezelőszerveket is lehetett beépíteni, ha a lábaik egyáltalán nem működtek.
2022. márc. 15. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
nekem volt ilyen , 3 pedál van benne + szabadonfutó . 2t nincs kenés motorféknél
2022. márc. 15. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

csak induláskor kellett a kuplung,(ezért vplt 3 pedál) utána már a váltókar emelte ki a kuplungot. Mozgássérülteknek némi átalakítással kiváló jármű volt..

Ezek nem sportgépek voltak, nem kellett aggódni, hogy hegyről lefelé kenés híján beáll a motor...jó, a katalógus javasolta az időnkénti gázfröccsöt mondjuk a Mátrából lefelé.

2022. márc. 15. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
59%
3. A szabadonfutónak semmi köze a Hycomat-hoz.
2022. márc. 16. 07:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Nekem a motorom volt hasonló.

Amikor nyomod a váltókart, elóbb kiemeled a kuplungot és csak utánna kapcsolja a sebességet.

Nem ismerem pontosan, hogy milyen is az a Hycomat trabant, én már sajnos nem az az évjárat vagyok, de gondolom hogy az is hasonlóan működhet.🤷‍♂️

A motornál pl úgy oldották meg azt, hogy álló helyzetben is tudd 1-est kapcsolni, hogy röpsúlyok "zárják össze" a kuplungot az alapjárati fordulatszám felett kicsivel, így bármelyik sebességben megállhatsz. Váltáskor meg egy rudazat kiemeli a kuplungot.

2022. márc. 16. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

"csak induláskor kellett a kuplung"

Hát ha induláskor tudta volna kezelni, később miért nem?

Másképp ment a dolog: a kuplungot egy rugó kiemelt helyzetben tartotta.

Beépítettek egy olajszivattyút, aminek alapjáraton kicsi volt a nyomása ahhoz, hogy a "rákötött" hidraulika hengerrel legyőzze a kiemelő rugó erejét.

Sebességbe téve, gázra lépve megjött az olajnyomás, zárta a kuplungot.

Váltóhoz nyúlva (talán a végét kifelé kellett húzni)egy kapcsoló+mágnesszelep elengedte a záró olajnyomást,oldott a kuplung, váltás után váltókart elengedve, nyomás megjött, zárt a kuplung.

Ilyen volt, legelején volt baleset is: motorház nyitva, az ember meghúzta a gázbowdent, nézte hogy pörög fel.

De volt aki sebességbe hagyta, bizony fellökte. Beépítettek egy kapcsolót motorháztető nyitást figyelte.


Motornál, Jawa használt ilyet: a váltókarnak volt 2 nyelv féléje, mozdításra először a nyelv nyitotta a kuplungot, aztán jött maga váltókerék mozgató mechanizmus.

Azért finoman kellett kezelni, volt egy ritmusa, erőszakosan, gyorsan használni nem volt egészséges, én mindig használtam a kuplungkart.

2022. márc. 16. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Nem csak a Jawa használt ilyet. A Honda, a Suzuki és a Yamaha is gyártott olyat, ahol már kuplungkar sem volt, a 6-os válaszomban említett módon működött. És ez mind a 80-as években, csak ugye magyarországon még akkor nem igazán voltak ezek elterjedve.
2022. márc. 16. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!