Chevrolet Aveo 1.2 2006 3 hónapja termosztat csere volt benne, azóta a víz fogy belőle.... Vissza vittem a szerelohoz, aki nyomasprobaval vizsgalta, de sehol egy víz cseppenes se volt... Motorolajban egy gramm hab sincs, mi lehet a baj?
Akkor ott veszti a vizet. A kupakban van egy szelep, ami kinyit, ha egy bizonyos értéket meghalad a nyomás. Pl. azért, mert túlmelegszik a hűtőfolyadék és felforr. De ezt a hőmérőd is jelezné.
Viszont, ha levegő van a rendszerben, az alacsonyabb hőmérsékleten is túlnyomást okozhat, ahogy kitágul.
Azt mondanám, hogy nem légtelenítették ki megfelelően a rendszert a termosztátcsere után. Sok motoron a legtrükkösebb helyeken vannak légtelenítő pontok, amiről a szerelők közül soknak nincs tipusspecifikus ismerete.
És még egy dolog: A termosztát gallérjában van egy lyuk egy lötyögő szegeccsel. Annak felül kell lennie a beszereléskor. Az azért van ott, hogy a rendszerben maradt levegő zárt termosztátnál is tudjon közlekedni a kilevegőzés felé.
Szerintem, ha jó a viszonyod a szerelővel, aki a termosztátot cserélte, akkor őhozzá vidd el mégegyszer az autót. Azzal, hogy nyomáspróbát csinált, szerintem mutatta, hogy nem rossz szakember.
Mondd el neki, hogy még mindig fogy a hűtővíz. Hogy hosszabb menet után nedves a kiegyenlítőtartály teteje. Hogy közben a hőmérő szerint nem melegszik túl a motor. Hogy már új kupakot vettél a kiegyenlítőtartályra.
És, hogy a nagybátyád szerint (nem biztos, hogy érdemes a netet említeni, mert arra allergiásak) lehet, hogy levegő van a rendszerben.
Hogy lát-e valamilyen légtelenítési lehetőséget a hűtőn? Ez akkor elengedhetetlen, ha a hűtő tetejéből nem vezet semmilyen kis cső a kiegyenlítőtartályba. Nyomogassa meg a vastagabb felső csöveket, akkor jöhetnek ki buborékok.
Ha az autóban fűtéscsap van, akkor a legmelegebbre kell állítani a fűtést. (Ha nem tudod, hogy van-e, akkor is.)
Ha a termosztátház a rendszer legmagasabb pontja, akkor ki lehet-e ott engedni a levegőt? Pl. a hőfokszenzor meglazításával, ha ott van.
Vagy kérdezd meg, hogy a kis lyukat a termosztát palástján felülre tette-e. De ezt már csak óvatosan, mert ez a szerelőknél szakmai "becsületsértésnek" számít.
Meg kell emelni vagy lejtőre kell állítani az autót, hogy a kiegyenlítőtartály legyen a legmagasabban. Sőt ki is lehet emelni a helyéről, olyan magasra, amennyire lehet, miközben jár a motor és keringeti a vizet.
Sajnos nem ismerem ezt az autót. Csak a sajátomat. Annál teljesen ilyen tünetek voltak. Már a melegedés elején nyomta ki a vizet. Mert levegő volt a rendszerben. Más kérdés, hogy nálam azért került bele levegő, mert a termosztátháznal el volt repedve egy műanyag csatlakozó. Ott nyomta ki a vizet és szívta a levegőt. Amikor ezt megszüntettem és a hűtőn megtaláltam a légtelenítőt, akkor jó lett. Nálad, talán nincs lyuk a rendszeren, csak a termosztát cserekor került bele levegő és ez egyre romlik, ahogy veszti a vizet.
Nyomtasd ezt ki és titokban less bele, ahogy a szerelő keresi a hibát.
Majd írd meg, hogy mi lett a vége, kiváncsi vagyok. :-)
Az lehet az elsődleges ok. Mint írtam, nálam is volt egy kis lyuk. ahol víz ment ki, levegő meg be.
De amíg ki nem cserélteted a vízpupát, addig is tudnád használni az autót, ha nem lenne a rendszerben levegő. Mert attól, hogy szivárog a vízpumpánál, nem kell hogy folyadékot nyomjon ki a kiegyenlítő tartálynál. Azt azért nyomja ki, mert nem légteleníti magát a rendszer.
Neked kellne légteleníteni, olyan sűrűn, ahogy utántöltöd a vizet. Ha tudnád, hogy hogyan kell.
A szerelő próbálta légteleníteni? Mondott valamit arra, hogy miért volt nedves a kiegyenlítőtartály teteje?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!