Amikor be van kapcsolva az Auto Hold és működésbe lép, akkor minek világítanak a féklámpák?
Egy Hyundai i40 autóról van szó.
Tudom hogy ez nem hiba, csak feleslegesen és értelmetlenül égnek a féklámpák ha állok a piros lámpánál és a mögöttem lévőket elvakitom.
Mert lényegében olyan mintha a kéziféket húznám be, csak ott nem égnek a féklámpák az Auto Holdnál meg égnek.
Nem lehet valahol a menürendszerben kikapcsolni??
Más autóban is igy van?
Mivel az uzemi feket 'nyomod', a feklampa vilagit es ez igy van jol.
Toyotaban ugyanigy mukodik amugy.
Nem nyomom, hanem csak rátaposok és úgy kapcsol be az Auto Hold + égve maradnak a féklámpák.
Nincs sok értelme hogy igy csinálták. 😝
3: Na és ha a kéziféket felhúzom, akkor mi jelez a mögöttem lévőnek, hogy mikor fogok elindulni?
Olyankor már csak a mozgásomból tájékozódik, azt is az utolsó pillanatban.😝
A kezifek nem erre valo es ha pl. vizsgan kezifekkel acsorogsz a pirosnal, megbuktatnak. A kezifek parkolashoz valo, a 'hivatalos' neve nem veletlenul rogzitofek, mert az auto rogzitesehez valo.
Annyira durvan nehez lenne megerteni, hogy perpillanat nincs igazad...?
5: Figyelj picim, engemet nem izgat hogy mit csinál a kézifék meg a rögzitőfék meg az Auto Hold, mert engemet a féklámpa érdekel, hogy minek ég értelmetlenül és ez idegbeteggé tesz teljesen már. 😝😂
Na de jól van, akkor égjen tovább. 😝 Feladom. 😝
#7
"Ezek közül ha működik az üzemi fék, akkor égnie kell a féklámpának."
Nem pontosan ez van a rendeletben:
"65. § (4) A féklámpa elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a féklámpa legkésőbb akkor kapcsolódjék be, ha az üzemi fékrendszer a járművet 0,5 m/s2 lassulást eredményező hatásossággal fékezi és mindaddig világítson, amíg a fékrendszer legalább ilyen fékhatással működik."
Csak az van előírva, hogy amíg az autó legalább 0,5 m/s2-el lassul, addig égnie kell a féklámpának.
Tehát meg lehetett volna úgy is csinálni, hogy álló autónál (akár választhatóan) kialudjon. És ha valaki azt akarná, hogy ebben az üzemmódban is világítson és jelezzen a hátulról közeledőnek, akkor lépjen rá a fékre.
Csak ehhez még egy szenzort figyelembe kellett volna venni és ezt a programozásban -ezek szerint- megspórolták.
A jogszabály:
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről
8: Nah, éppen ezt szerettem volna, ha igy tervezték volna meg a mérnökök, de nem igy lett. 😛
Egyébként egyik szervizben mondták hogy a biztositékot az Auto Holdnál ki lehetne venni és nem fognak égni a féklámpák, de az üzemi féknél fog égni továbbra, mert ott más biztositék van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!