Mi az elektromos kézifék és a Hold között a különbség?
Most vettem új autót (Toyota CHR) és van benne elektromos kézifék. Ez automatikusan bekapcsol, ha leállította az autót. A Hold funkció mire való? (Ez külön gomb)
Ma kipróbáltam egy domb oldalon, hogy mennyire gurul vissza az autó. Ha a Hold-ot nyomtam be, vissza gurult kicsit. Egyesben volt az autó, a kuplungot benyomtam és a féken volt a lábam. Amikor felengedtem a féket, gurult hátra az autó. Amikor az elektromos kéziféket nyomtam be, az megfogta az autót de valami büdös szag volt az induláskor.
Ha pl. lejtőn vagyok és nem akarom, hogy neki guruljak a mögöttem lévőnek, akkor mit csináljak? A régi autómban ilyenkor a kéziféket benyomtam és a kuplung felengedésével elkezdtem nyomni a gázt, közben kiengedtem a kéziféket.
Érdemes elolvasni a kézikönyvet, mert abban sok rejtett érdekesség is benne van. Tedd ezt!
Egyébként a Hold magyarul megtartást jelent, vagyis lejtőn ha megnyomod, addig tartja a kocsit, amíg el nem indulsz vele. Így nincs eélyed hátragurulni.
Az egyik a rögzítőfék, a másik (HOLD) a visszagurulás-gátló.
A visszagurulás-gátló azt csinálja, hogyha benyomod a féket, akkor mindaddig tartja, amíg gázt nem adsz. Nagy emelkedőn nem biztos, hogy megtartja, ilyen helyen a rögzítőféket használd.
A büdös szag valószínűleg a kuplung volt. Gondolom nagy gázzal csúsztattad a kuplungot, miközben a kézifék be volt húzva.
A két dolog teljesen független.
Visszagurulás gátló (hill start assist) volt már a 15 éves Astrámban is. Pedig annak sima mechanikus bovdenes kéziféke volt. Annyit csinált, hogy lejtőm, vagy emelkedőn, ha határozottan benyomtad a fékpedált, amikor elengedted, kb 2 másodpercig megtartotta az ABS vezérlő a féknyomást, hogy ne gurulj vissza. Azaz nem a kéziféket, hanem az üzemi féket használta erre a célra.
A mostani autómban elektromos a kézifék. A fenti funkció ugyanígy működik ebben is. De kiváltható azzal is, hogy behúzom a kéziféket. Ekkor nem kell a fékpedálon állni, amíg várakozok pl egy piros lámpánál. Induláskor nem kell kioldani, mint a hagyományos megoldásnál, mert ahogy indulna az autó automatikusan kiold és egy centit nem gurulsz hátra.
A Toyotában nem tudom milyen rendszer van, mert nem volt még olyanom. De gyanítom, hogy ott is hasonlóan működik akár mindkét megoldás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!